Co słychać na budowie tunelu na Ursynowie na S2?
- Michał Kluba
- GDDKiA
- 2021-04-06

zdjęcia


Układanie nawierzchni betonowej w tunelu na S2. Zdjęcie: GDDKiA


Przypominamy – budowę brakującego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy między Puławską i Lubelską podzielono na trzy zadania. Dwa z nich zostały już oddane do ruchu. Trwa budowa najtrudniejszego, z tunelem pod Ursynowem o długości 2,3 km. Zadanie to obejmuje budowę 4,6 km drogi ekspresowej z dwoma węzłami: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód. Droga będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym w każdym kierunku. Zdjęcie: GDDKiA


Tunel ma długość ok. 2,3 km. Jest poprowadzony pod I linią metra. Składa się z nawy południowej i północnej. W każdej nawie tunelu wygospodarowano 14,5 m na trzy pasy drogi, 3,75 m na pas awaryjny oraz dodatkowe 2 m na ciągi ewakuacyjne zlokalizowane po obu stronach każdej jezdni. Zdjęcie: GDDKiA


W nawie południowej tunelu pod Ursynowem mamy już nawierzchnię betonową. W nawie północnej do ułożenia zostało ok. 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonywanie warstwy betonu nawierzchniowego w tunelu w ciągu drogi S2. Zdjęcie: GDDKiA


Beton jest układany na przygotowanej nawierzchni. Zdjęcie: GDDKiA


W celu nadania odpowiedniej struktury jezdni, nawierzchnia jest szczotkowana. Zdjęcie: GDDKiA


Wyschnięty beton jest przycinany w miejscach, gdzie zaplanowano dylatacje. Zdjęcie: GDDKiA


Na ścianach tuneli montowane są okładziny. Trwa malowanie stropów. Zdjęcie: GDDKiA


Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 90 proc. Termin zakończenia prac to czerwiec br. Jednak ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń - zaznacza GDDKIA. Zdjęcie: GDDKiA