Droga ekspresowa S8 Jeżewo - Białystok
- conadrogach.pl
- GDDKIA
- 2013-01-04

zdjęcia


Odcinek drogi ekspresowej S8 od Jeżewa do Białegostoku oddano do ruchu we wrześniu 2012 roku. Zdjęcie: GDDKiA.


Drogę poprowadzono po śladzie starej drogi krajowej nr 8. Wybudowano węzły drogowe: Jeżewo – ze zjazdem na drogę wojewódzką nr 671, Rzędziany, Tykocin i Choroszcz – ze zjazdem na drogi lokalne. Zdjęcie: GDDKiA.


Droga kończy status drogi ekspresowej na wpięciu w drogę krajową nr 8 na wysokości miejscowości Łyski, tuż przed Białymstokiem. Tu docelowo powstanie skrzyżowanie drogi S8 z planowaną drogą ekspresową S19. Zdjęcie: GDDKiA.


Inwestycja obejmowała budowę dwóch jezdni drogi głównej, budowę dróg lokalnych ( około 30 km) i drogi autobusowej z zatokami autobusowymi i wiatami przystankowymi (nieco ponad 25 km), budowę przejazdów gospodarczych, budowę ścieżki rowerowej, wykonanie barier ochronnych, wykonanie 34,4 km ogrodzeń drogi, budowę nowego mostu przez rzekę Narew, budowę ekranów akustycznych i wałów ziemnych, budowę oświetlenia drogowego, budowę urządzeń kanalizacji deszczowej i zbiorników wód opadowych, wykonanie oznakowania - ustawienie 1588 znaków , 170 tablic kierunkowych, 32 bramownic. Zdjęcie: GDDKiA.


Na odcinku Jeżewo-Białystok kierowcy mają już do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obok jezdni głównej, ruch odbywa się także na drogach serwisowych i drodze autobusowej. Zdjęcie: GDDKiA.


Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Jeżewo -Białystok rozpoczęła się w sierpniu 2009 roku. Wykonawcą było konsorcjum firm: Mota-Engil Polska S.A., Strabag sp. z o.o. oraz Transprojekt Gdańsk sp. z o.o. Inwestycja była realizowana w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”. Wartość kontraktu to 680 mln PLN. Zdjęcie: GDDKiA.