Północna Obwodnica Krakowa, nowa droga S52 - aktualne zdjęcia z budowy
- Michał Kluba
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2023-03-09

Droga ekspresowa S52 będzie pełniła funkcję Północnej Obwodnicy Krakowa. Aktualnie jest gotowa na krótkim, 4 kilometrowym odcinku, od węzła Balice, czyli połączenia z autostradą A4, do węzła Modlniczka, połączenia z drogami krajowymi nr 7 i 79.
Odcinek od węzła Modlniczka do Węzła Modlnica o długości ok. 2 km ma aktualnie oznaczenie drogi krajowej nr 94, będzie docelowo przebudowany do parametrów drogi ekspresowej i będzie miał oznaczenie S52. O postępach tej inwestycji pisaliśmy więcej tutaj:
Na węźle Modlnica droga nr 94 odbija na północ, a do Krakowa zaplanowano wjazd ul. Częstochowską. Tu właśnie zaczyna się budowa dalszego fragmentu Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52. Trasa o długości ok 12,5 km ominie Kraków i połączy się z drogą ekspresową S7 na węźle Kraków Mistrzejowice.
Na jej przebiegu zaplanowano 3 węzły drogowe ze zjazdem do Krakowa:
- węzeł Zielonki - połączenie z drogą wojewódzką nr 794.
- węzeł Węgrzce - połączenie z drogą krajową nr 7 i zjazd na ul. Warszawską.
- węzeł Batowice - zjazd na drogi lokalne.
Zaplanowano także przebudowę węzła Modlnica.
Budowa drogi S52 ruszyła w 2018 roku. Aktualnie zaawansowanie prac przekroczyło już 55%. Zgodnie z zawartą umową droga powinna być oddana do ruchu w połowie 2023 roku.
S52 Północną Obwodnicę Krakowa zasilą pieniądze unijne
Na zdjęciach prezentujemy aktualny stan prac na budowie drogi S52, kilometr po kilometrze.
zdjęcia


Węzeł Modlnica jest przebudowywany. W lewo odbija stąd droga krajowa nr 94, w prawo, ul. Częstochowska. Zdjęcie: GDDKiA.


Początek budowy nowych jezdni obwodnicy. Stąd nowa trasa ominie Kraków i po niespełna 13 kilometrach połączy się z drogą ekspresową S7, która pełnić będzie funkcję Wschodniej Obwodnicy Krakowa. Zdjęcie: GDDKiA.


Wiadukt na wysokości ul. Częstochowskiej. Zdjęcie: GDDKiA.


Przygotowywanie materiałów pod budowę nasypów. Zdjęcie: GDDKiA.


Budowa wiaduktu nad ul. Łokietka (Kraków - Tonie). Tuż za wiaduktem powstanie przejście dla zwierząt nad drogą ekspresową. Zdjęcie: GDDKiA.


Kolejny wiadukt w budowie, nad ul. Jurajską. Zdjęcie: GDDKiA.


Okolice Zielonki - tu powstanie pierwszy węzeł ze zjazdem do Krakowa przez drogę wojewódzką nr 794 (tzw. Trasa Wolbromska). Przed węzłem wybudowana zostanie dodatkowo kładka dla pieszych.


Tak będzie wyglądał Węzeł Zielonka. Połączenie z drogą wojewódzką DW 794. Zdjęcie: GDDKiA.


Węzeł Zielonka będzie złożony z wielu obiektów inżynierskich. Poza zjazdem do Krakowa zaplanowano tu także tunel drogowy o długości 650 m. Zdjęcie: GDDKiA.


Wjazd do tunelu na Węźle Zielonka. Nad tunelem powstanie także rondo i połączenie z drogami lokalnymi. Zdjęcie: GDDKiA.


Budowa tunelu w Zielonce. Zdjęcie: GDDKiA.


Wiadukt - ulica Dożynkowa. Zdjęcie: GDDKiA.


Dojazd do Węzła Węgrzce, obiekty na wysokości miejscowości Babice. Zdjęcie: GDDKiA.


Węzeł Węgrzce - połączenie z drogą krajową nr 7. Zdjęcie: GDDKiA.


Tak będzie wyglądał Węzeł Węgrzce. Zdjęcie: GDDKiA.


Odcinek za miejscowością Węgrzce. Zdjęcie: GDDKiA.


Estakada o długości około 560 m. przed miejscowością Batowice. Przejście nad ul. Krakowską. Zdjęcie: GDDKiA.


Tunel o długości 496 m. w miejscowości Batowice. Zdjęcie: GDDKiA.


Ostatni z planowanych węzłów - Batowice. Zjazd do miejscowości na ul. Karola Wojtyły. Zdjęcie: GDDKiA.


Wiadukt nad trasą kolejową w Mistrzejowicach. Zdjęcie: GDDKiA.


Ostatni z obiektów - wiadukt nad ul. Gustawa Morcinka. Tuż za nim powstaje węzeł Kraków Mistrzejowice. Obiekt ten jest budowany w ramach realizacji drogi S7. Zdjęcie: GDDKiA.