S2 Południowa Obwodnica Warszawy przed otwarciem, tunel w budowie – zdjęcia
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-11-27

zdjęcia


Dobiega końca budowa trasy S2 czyli Południowej Obwodnicy Warszawy. W 2020 r. drogowcy planują oddać fragment trasy S2 pomiędzy węzłami Lubelska i Przyczółkowa. To ok. 15 km ekspresówki. Zdjęcia: GDDKIA


Budowa S2 Puławska - Lubelska to ostatni etap Południowej Obwodnicy Warszawy. Inwestyca realizowana jest w podziale na trzy odcinki. Wybudowany zostanie tunel pod dzielnicą Ursynów (zadanie A), most przez rzekę Wisłę (zadanie B) oraz węzeł Patriotów i estakady nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego (zadanie C). Zdjęcia: GDDKIA


W tym roku ekspresowa obwodnica Warszawy wydłuży się na południu o 15 km. W budowie pozostanie ok. 3 km fragment z tunelem na Ursynowie. Zdjęcia: GDDKIA


Coraz bliżej do otwarcia S2 Południowej Obwodnicy Warszawy. Pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska (zadanie C) prace nawierzchniowe w zasadzie zostały zakończone. Zaawansowanie robót wynosi ok. 99 proc. Zdjęcia: GDDKIA


Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie trafił już wniosek o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wawerskiego odcinka, pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska. Zdjęcia: GDDKIA


Prace na całym odcinku prowadzącym do węzła Lubelska zostaną zakończone w grudniu 2020 r. Zdjęcia: węzeł Lubelska, GDDKIA


W ramach środkowego odcinka (zadanie B) drogi S2 Puławska - Lubelska powstanie most przez Wisłę. To 2 oddzielne obiekty, które będą miały po 4 pasy ruchu. Zdjęcia: GDDKIA


Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości, z czego most na Wiśle około 1,5 km. Zaawansowanie robót na całym odcinku przekroczyło już 93 proc. Zdjęcia: GDDKIA


Wszystkie części nowego mostu przez Wisłę mają już nawierzchnię bitumiczną. Zdjęcia: GDDKIA


Dla zadania B procedowane są obecnie dwa oddzielne wnioski o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - dla węzła Wał Miedzeszyński oraz dla węzła Przyczółkowa. Zdjęcia: GDDKIA


GDDKIA obiecuje, że do końca grudnia br. kierowcy będą mogli przejechać nowym mostem do węzła Lubelska i dalej autostradą w stronę Lublina czy Siedlec. Na Ursynowie będą duże zmiany w organizacji ruchu, bo tunel nadal będzie w budowie. Zdjęcia: GDDKIA


Zaawansowanie prac na zadaniu A tzw. ursynowskim odcinku to 88 proc. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r.


Kluczowy dla mieszkańców Warszawy fragment - tunel na terenie Ursynowa, ma być gotowy wiosną 2021 roku. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawca ursynowskiego odcinka POW prowadzi prace w tunelu oraz poza nim. Zdjęcia: GDDKIA


Pod Ursynowem kontynuowane są prace związane z wypełnianiem ścian żelbetowych, budową przejść awaryjnych i chodników. Wykonano już 92 proc. stropów łukowych, ustawiane są elementy betonowe odwodnienia liniowego. W obu nawach tunelu ułożona jest warstwa odsączająca. Zdjęcia: GDDKIA


Prace w tunelu - odcinek A drogi ekspresowej S2 Puławska - Lubelska. Zdjęcia: GDDKIA


Na powierzchni tunelu kończy się zasypywanie tunelu i trwają prace przy porządkowaniu terenu. Zdjęcia: GDDKIA


Po zachodniej stronie tunelu do ułożenia została nawierzchnia betonowa i trwają prace przy wykończeniu murów oporowych. Po wschodniej stronie tunelu, pomiędzy obiektami biegnącymi nad ul. Ledóchowskiej i projektowaną ul. Rzeczypospolitej, ułożono ok. 90 proc. nawierzchni betonowej. Zdjęcia: GDDKIA


Nowe terminy zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy wynikają z uznania przez GDDKiA roszczeń złożonych przez wykonawców poszczególnych odcinków S2. Zdjęcia: GDDKIA


Łączny koszt budowy trzech odcinków Puławska - Lubelska, Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł. Zdjęcia: GDDKIA