Zobacz galerię - 9 zdjęć:

Na 16 km odcinku Poznań – Wronczyn drogi ekspresowej S5 prace powinny dobiegać końca a otwarcie trasy zapowiadano na czerwiec tego roku. Niestety, dowiedzieliśmy się że i ta inwestycja kończy się fiaskiem i włoski wykonawca opuszcza plac budowy. Od grudnia ur. kierowcy korzystają jedynie z jednej jezdni nowej trasy. Okazuje się, że na kompletną drogę będziemy musieli poczekać znacznie dłużej... Ten 16-kilometrowy odcinek S5-ki wpina się do autostrady A2 poprzez węzeł Poznań Zachód a kończy na węźle Mosina we Wronczynie i stanowi trasę obwodową dla podpoznańskich miejscowości. Oto jak wyglądało zaawansowanie prac na koniec maja br.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Rysiek
2019-07-10 15:30
do autobahner te drogi o których piszesz są dotowane przez unię dlatego musi się odbyć następny przetarg inaczej będzie trzeba zwrócić pieniądze nie można zlecić GDDKIA na zlecenie jakieś firmie dokończenie tych prac bez przetargu
Smiech
2019-06-13 12:29
Bodzio, wasze komentarze są śmieszne. Proponuję udać się do psychiatry, byle dobrego. Wszędzie widzicie dawne służby, spiski esbeków, itp. Ludzie, którzy byli w służbach i mieli szanse cokolwiek znaczyć zawodowo, obecnie mają po 80 lat i raczej o niczym już nie decydują. Przestańcie tłumaczyć odwieczne polskie nieudacznictwo i brak zdolności organizacyjnych komuną i służbami. Polak już tak ma, że jak założy firmę, to ludziom zapłaci najniższą krajową, żeby tylko urządzić swoje dzieci i kupić sobie Porsche. To też część polskiej tożsamości narodowej. Przez noszenie koszulek z kotwicą Polski walczącej i wymachiwanie flagami mądrości wam nie przybędzie. A polować na urojone służby możecie do usr*ej śmierci, drogi ekspresowe z tego nie powstaną. Niemcy mają takie powiedzenie: Polnische Wirtschaft. Czyli byznes po polsku. Prawda was wyzwoli jak to rzekł JPII.
Bdzio
2019-06-13 02:24
Ja słyszałem że wszyscy specjaliści w GDDIK to byli funkcjonariusze starych służb zabezpieczeni odpowiednimi umowami(kara za zerwanie umowy ok.3-5 milionów) . Jak było by to prawdą ...
fan
2019-06-08 22:26
proszę zwrócić uwagę, że tak wielkie opóźnienia są tylko w Wielkopolsce. Cały Wschód Polski to budowa wielu dróg, często w tempie ekspresowym (S17, S19)
Gargamel60
2019-06-08 16:30
Niestety nasuwa mi się tutaj analogia do okresu po 1978 roku jak stanęła budowa trasy z Poznania do Konina i chyba 35 lat jadąc do Warszawy oglądałem drogę urwaną w lasku pod Koninem.Jezeli gospodarka światowa wypadnie z ostrego zakrętu na jesień to czeka nas to samo z S5,a S11 możemy traktować jako bajkę .Co prawda jakaś poprawa jest bo pamiętam drogę jednojezdniowa na stolyce zwaną Warszawą od Środki w Poznaniu zbudowaną w kocich łbach, rok 1966.No cóż żeby doczekać sieci dróg w Polsce trzeba by żyć 200 lat
autobahner
2019-06-08 12:24
Totalna patologia, patologia i jeszcze raz patologia- tylko tak można określić to ,co się dzieje obecnie w polskim drogownictwie. Niestety- taki stan rzeczy przewidziałem już kilka lat temu, wielokrotnie pisałem - że z takim rządem- jakim jest teraz- nie da się skutecznie budować dróg i dzisiejsza rzeczywistość- brutalnie przyznaje mi rację!!! Tymczasem jak usłyszałem tą wiadomość, to wręcz osłupiałem!!! Myślałem początkowo, że chodzi o inną część trasy s5- firmy pizzarotti!!! Wiedziałem, że od dawna są problemy z tym odcinkiem, ale wszystko przynajmniej tu wydawało się już zmierzać już do szczęśliwego końca, tym bardziej jest to jeden wieki szok i niedowierzanie. Wydaje się, że w tym przypadku toto stwierdziło o zgrozo , że zerwanie umowy- bardziej im się finansowo opłaca, niż płacenie kar za ogromne już opóźnienie- wobec pierwotnego planu ukończenia trasy!!! Nie jestem w stanie pojąć jeszcze jednej rzeczy- akurat wydaje się, że brakuje tam raptem miesiąc czasu solidnych robót do osiągnięcia przejezdności drugiej jezdni, ( oczywiście nie do zakończenia wszystkich prac). Przecież to można by było zrobić bardzo szybko- zlecając bezpośrednio przez GDDKiA zamówienia- obecnym na budowie podwykonawcom. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić sytuacji, w której trzeba by było na to wszystko nowych przetargów i całej tej procedury!!! To po prostu nie mieści się w głowie, cały program budowy dróg się wali się w gruzy- jak jeszcze nigdy , kontrakt za kontraktem upada, obecny rząd -realnie prawie nic z tym nie robi, tymczasem zaraz pewnie odezwie się tu jakiś pis-owiec twierdząc, jaka to teraz "poprawa" nastąpiła w rozwoju infrastruktury drogowej w stosunku do poprzedniego rządu!!!
Jan
2019-06-08 07:02
Nie tylko TOTO. Także Sallini. Ale także nasz Energopol (obwodnica Wałcza). Program całkowicie się wali i uważam, że w głównej mierze nie poprzez te firmy a chorą procedurę przetargową a szczególnie system waloryzacji cen. Przy tak długich kontraktach nie da się prawidłowo ocenić ruchu cen! To po prostu wróżenie z fusów!
Jarzabek trener II klasy
2019-06-07 22:36
Panie, TOTO się już nie wybuduje.. Ciekawa zmiana strategi redaktorów portalu - nie wymieniają firmy z nazwy... Przecież to nie wszyscy włosi zawinili. Trzymając jednak kontekst powyższy, zmieniam zdanie odnośnie innego komentarza: w spec ustawie powinien znaleźć się zapis, że włosi to co najwyżej pizze mogą u nas w kraju robić... :P
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: