Zobacz galerię - 9 zdjęć:

Na 16 km odcinku Poznań – Wronczyn drogi ekspresowej S5 prace powinny dobiegać końca a otwarcie trasy zapowiadano na czerwiec tego roku. Niestety, dowiedzieliśmy się że i ta inwestycja kończy się fiaskiem i włoski wykonawca opuszcza plac budowy. Od grudnia ur. kierowcy korzystają jedynie z jednej jezdni nowej trasy. Okazuje się, że na kompletną drogę będziemy musieli poczekać znacznie dłużej... Ten 16-kilometrowy odcinek S5-ki wpina się do autostrady A2 poprzez węzeł Poznań Zachód a kończy na węźle Mosina we Wronczynie i stanowi trasę obwodową dla podpoznańskich miejscowości. Oto jak wyglądało zaawansowanie prac na koniec maja br.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Smiech
2019-06-13 12:29
Bodzio, wasze komentarze są śmieszne. Proponuję udać się do psychiatry, byle dobrego. Wszędzie widzicie dawne służby, spiski esbeków, itp. Ludzie, którzy byli w służbach i mieli szanse cokolwiek znaczyć zawodowo, obecnie mają po 80 lat i raczej o niczym już nie decydują. Przestańcie tłumaczyć odwieczne polskie nieudacznictwo i brak zdolności organizacyjnych komuną i służbami. Polak już tak ma, że jak założy firmę, to ludziom zapłaci najniższą krajową, żeby tylko urządzić swoje dzieci i kupić sobie Porsche. To też część polskiej tożsamości narodowej. Przez noszenie koszulek z kotwicą Polski walczącej i wymachiwanie flagami mądrości wam nie przybędzie. A polować na urojone służby możecie do usr*ej śmierci, drogi ekspresowe z tego nie powstaną. Niemcy mają takie powiedzenie: Polnische Wirtschaft. Czyli byznes po polsku. Prawda was wyzwoli jak to rzekł JPII.
Bdzio
2019-06-13 02:24
Ja słyszałem że wszyscy specjaliści w GDDIK to byli funkcjonariusze starych służb zabezpieczeni odpowiednimi umowami(kara za zerwanie umowy ok.3-5 milionów) . Jak było by to prawdą ...
fan
2019-06-08 22:26
proszę zwrócić uwagę, że tak wielkie opóźnienia są tylko w Wielkopolsce. Cały Wschód Polski to budowa wielu dróg, często w tempie ekspresowym (S17, S19)
Gargamel60
2019-06-08 16:30
Niestety nasuwa mi się tutaj analogia do okresu po 1978 roku jak stanęła budowa trasy z Poznania do Konina i chyba 35 lat jadąc do Warszawy oglądałem drogę urwaną w lasku pod Koninem.Jezeli gospodarka światowa wypadnie z ostrego zakrętu na jesień to czeka nas to samo z S5,a S11 możemy traktować jako bajkę .Co prawda jakaś poprawa jest bo pamiętam drogę jednojezdniowa na stolyce zwaną Warszawą od Środki w Poznaniu zbudowaną w kocich łbach, rok 1966.No cóż żeby doczekać sieci dróg w Polsce trzeba by żyć 200 lat
autobahner
2019-06-08 12:24
Totalna patologia, patologia i jeszcze raz patologia- tylko tak można określić to ,co się dzieje obecnie w polskim drogownictwie. Niestety- taki stan rzeczy przewidziałem już kilka lat temu, wielokrotnie pisałem - że z takim rządem- jakim jest teraz- nie da się skutecznie budować dróg i dzisiejsza rzeczywistość- brutalnie przyznaje mi rację!!! Tymczasem jak usłyszałem tą wiadomość, to wręcz osłupiałem!!! Myślałem początkowo, że chodzi o inną część trasy s5- firmy pizzarotti!!! Wiedziałem, że od dawna są problemy z tym odcinkiem, ale wszystko przynajmniej tu wydawało się już zmierzać już do szczęśliwego końca, tym bardziej jest to jeden wieki szok i niedowierzanie. Wydaje się, że w tym przypadku toto stwierdziło o zgrozo , że zerwanie umowy- bardziej im się finansowo opłaca, niż płacenie kar za ogromne już opóźnienie- wobec pierwotnego planu ukończenia trasy!!! Nie jestem w stanie pojąć jeszcze jednej rzeczy- akurat wydaje się, że brakuje tam raptem miesiąc czasu solidnych robót do osiągnięcia przejezdności drugiej jezdni, ( oczywiście nie do zakończenia wszystkich prac). Przecież to można by było zrobić bardzo szybko- zlecając bezpośrednio przez GDDKiA zamówienia- obecnym na budowie podwykonawcom. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić sytuacji, w której trzeba by było na to wszystko nowych przetargów i całej tej procedury!!! To po prostu nie mieści się w głowie, cały program budowy dróg się wali się w gruzy- jak jeszcze nigdy , kontrakt za kontraktem upada, obecny rząd -realnie prawie nic z tym nie robi, tymczasem zaraz pewnie odezwie się tu jakiś pis-owiec twierdząc, jaka to teraz "poprawa" nastąpiła w rozwoju infrastruktury drogowej w stosunku do poprzedniego rządu!!!
Jan
2019-06-08 07:02
Nie tylko TOTO. Także Sallini. Ale także nasz Energopol (obwodnica Wałcza). Program całkowicie się wali i uważam, że w głównej mierze nie poprzez te firmy a chorą procedurę przetargową a szczególnie system waloryzacji cen. Przy tak długich kontraktach nie da się prawidłowo ocenić ruchu cen! To po prostu wróżenie z fusów!
Jarzabek trener II klasy
2019-06-07 22:36
Panie, TOTO się już nie wybuduje.. Ciekawa zmiana strategi redaktorów portalu - nie wymieniają firmy z nazwy... Przecież to nie wszyscy włosi zawinili. Trzymając jednak kontekst powyższy, zmieniam zdanie odnośnie innego komentarza: w spec ustawie powinien znaleźć się zapis, że włosi to co najwyżej pizze mogą u nas w kraju robić... :P
Samolub
2019-06-07 20:30
Skoro miał być gotowy w czerwcu 2019 roku i dziś wykonawca schodzi z placu budowy to ciekawe jakie są opóźnienia. Podobnie jak z S7 Warszawa-Grójec teraz trzeba będzie czekać na nowy przetarg i wyłonienie wykonawców...
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: