45 nowych kilometrów S8 z DK12 na mapie drogowej Polski!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-30
Droga ekspresowa S8 Walichnowy - Złoczew - Sieradz, fot. Maciej zalewski GDDKiA
- Oddany odcinek drogi S8 między Walichnowami i Sieradzem (węzeł Wieluń – węzeł Sieradz Południe), a także łącznik drogi ekspresowej do drogi krajowej nr 12 połączy bezpośrednio Sieradz ze stolicą Dolnego Śląska. Ukończona inwestycja przyspieszy dojazd kierowcom z Łodzi, a pośrednio także z Warszawy, do granicy Niemiec i Czech - zaznacza Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.
Budowę drogi ekspresowej S8 na terenie województwa łódzkiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła w sumie na dziewięć odcinków realizacyjnych, tak by docelowo zapewnić jeden ciąg S8 na trasie Wrocław - Łódź. Oddane w środę (29.10.2014) odcinki drogi S8 o łącznej długości blisko 40 km Walichnowy - Złoczew - Sieradz. pozwolą przejechać ekspresówką S8 z Wrocławia aż do Sieradza.
19 kilometrów pomiędzy węzłem Wieluń – węzłem Złoczew ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny szerokości 2,5 metra. Do dyspozycji kierowców oddano także parę MOP-ów w Chojnach. Obwód utrzymania usytuowano w Złoczewie. Budowę odcinka zrealizowało konsorcjum firm Hermann Kirchner Polska (lider) i Hermann Kirchner Baunternehmung GmbH - Niemcy (partner). Koszt budowy to blisko 710 milionów złotych.
Węzeł Złoczew – węzeł Sieradz - Południe liczy 19,6 kilometra. Posiada takie same parametry techniczne, jak 19 km odcinek pomiędzy węzłem Wieluń – węzłem Złoczew. Oba odcinki mają nawierzchnię betonową, co jest gwarancją długiej i bezawaryjnej eksploatacji (żywotność takiej nawierzchni ocenia się na 30 – 40 lat, gdy tradycyjne nawierzchnie bitumiczne są obliczone na 10 – 15 lat). Dodatkowo zostały zaprojektowane w taki sposób, aby w przyszłości można było dobudować trzeci, wewnętrzny pas ruchu bez konieczności ingerencji w obiekty inżynierskie. Węzeł Złoczew – węzeł Sieradz - Południe wybudowany został przez konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider) Heilit+Woerner Budowlana Sp. z o.o. (partner). Koszt jego powstania wyniósł nieco ponad 683 miliony złotych.
Łącznik drogi krajowej nr 12 do węzła Sieradz – Południe jest zachodnią obwodnicą Sieradza i jadącym od strony Kalisza do drogi S8 pozwoli na ominięcie miasta, umożliwi też mieszkańcom Sieradza wyjazd na S8 w kierunku południowym. Ten 6 kilometrowy łącznik jest drogą klasy GP (główną ruchu przyśpieszonego) i ma jedną jezdnię o nawierzchni bitumicznej. Zbudowany został przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Sieradza (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego (partner) i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych - "Mosty - Łódź" S.A. (partner), za sumę blisko 84 milionów złotych.
Odcinki były współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna wartość tych inwestycji to 1,477 mld zł. Wykonawcy dali 5 lat gwarancji na wykonane trasy.
19 kilometrów pomiędzy węzłem Wieluń – węzłem Złoczew ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny szerokości 2,5 metra. Do dyspozycji kierowców oddano także parę MOP-ów w Chojnach. Obwód utrzymania usytuowano w Złoczewie. Budowę odcinka zrealizowało konsorcjum firm Hermann Kirchner Polska (lider) i Hermann Kirchner Baunternehmung GmbH - Niemcy (partner). Koszt budowy to blisko 710 milionów złotych.
Węzeł Złoczew – węzeł Sieradz - Południe liczy 19,6 kilometra. Posiada takie same parametry techniczne, jak 19 km odcinek pomiędzy węzłem Wieluń – węzłem Złoczew. Oba odcinki mają nawierzchnię betonową, co jest gwarancją długiej i bezawaryjnej eksploatacji (żywotność takiej nawierzchni ocenia się na 30 – 40 lat, gdy tradycyjne nawierzchnie bitumiczne są obliczone na 10 – 15 lat). Dodatkowo zostały zaprojektowane w taki sposób, aby w przyszłości można było dobudować trzeci, wewnętrzny pas ruchu bez konieczności ingerencji w obiekty inżynierskie. Węzeł Złoczew – węzeł Sieradz - Południe wybudowany został przez konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider) Heilit+Woerner Budowlana Sp. z o.o. (partner). Koszt jego powstania wyniósł nieco ponad 683 miliony złotych.
Łącznik drogi krajowej nr 12 do węzła Sieradz – Południe jest zachodnią obwodnicą Sieradza i jadącym od strony Kalisza do drogi S8 pozwoli na ominięcie miasta, umożliwi też mieszkańcom Sieradza wyjazd na S8 w kierunku południowym. Ten 6 kilometrowy łącznik jest drogą klasy GP (główną ruchu przyśpieszonego) i ma jedną jezdnię o nawierzchni bitumicznej. Zbudowany został przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Sieradza (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego (partner) i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych - "Mosty - Łódź" S.A. (partner), za sumę blisko 84 milionów złotych.
Odcinki były współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna wartość tych inwestycji to 1,477 mld zł. Wykonawcy dali 5 lat gwarancji na wykonane trasy.