Autostrada A1 już w lipcu. Wykonawcy szykują się do odbiorów!
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2016-06-09
Przypomnijmy, nowe umowy na kontynuację prac po poprzednim wykonawcy GDDKiA podpisała jesienią 2014 roku. Cały czterdziestokilometrowy fragment został podzielony na trzy części.
ZADANIE I – Odcinek od węzła Łódź – Północ (A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK 72) o długości 14,1 km (295+850 - 310+000km) buduje konsorcjum firm Strabag – Budimex. Wartość kontraktu, to 339.623.175,69 zł.
Zdjęcia z budowy autostrady A1:
ZADANIE II – Odcinek od węzła Brzeziny (A1/DK 72) do węzła Romanów (A1/DW714) o długości 11 kilometrów (310+000 - 321+010 km) wykonuje firma Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi 360.747.073,93 zł.
Zdjęcia z budowy autostrady A1:
ZADANIE III – Odcinek od węzła Romanów (A1/DW714) do węzła Tuszyn (A1/DK91) o długości ok. 16 km (320+010 - 335+937,65 bez odcinka 322+150 – 324+950, który wybudowany został w ramach kontraktu na budowę węzła Łódź południe). W tym przypadku wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę 327.041.625,00 zł.
Zdjęcia z budowy autostrady A1:
Budowa 40-kilometrowego odcinka A1 zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w sierpniu. Wiemy jednak, że wykonawcy bardzo przyśpieszyli a zaawansowanie prac wyprzedza harmonogramy. Trwają prace wykończeniowe, przygotowywana jest dokumentacja do oddania trasy i uzyskania zezwolenia na użytkowanie. Wykonawcy sugerują, że wschodnią obwodnicą Łodzi pojedziemy jeszcze w lipcu.
Budowa odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn to sztandarowa inwestycja na EURO2012. Po licznych perypetiach z wykonawcami ostatecznie mamy nią przejechać w te wakacje. Autostrada A1 Stryków – Tuszyn będzie miała nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu ) ocenia się na 30-40 lat.