Autostrada A1 Stryków – Tuszyn w sierpniu 2016 r.
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-12-26
40 kilometrowy odcinek autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna będzie pełnić rolę wschodniej obwodnicy Łodzi. Jego realizacja, po tym jak z budowy odszedł pierwszy wykonawca, została podzielona na 3 zadania. W 2014 roku rozstrzygnięto przetargi na dokończenie prac i podpisano umowy z nowymi wykonawcami:
- Odcinek A1 od węzła Łódź – Północ (połączenie z autostradą A2) do węzła Brzeziny (połączenie z DK 72) o długości 14,1 km wybuduje konsorcjum firm Strabag – Budimex. Wartość kontraktu, to ponad 339,6 mln zł. Zdjęcia z budowy I odcinka autostrady A1 - listopad 2015 r.
- Odcinek A1 od węzła Brzeziny (połączenie z DK 72) do węzła Romanów (połączenie z DW714) o długości 11 kilometrów wykona firma Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi ponad 360,7 mln zł.
Zdjęcia z budowy II odcinka autostrady A1 - listopad 2015 r.
- Odcinek A1 od węzła Romanów (węzeł z DW714) do węzła Tuszyn (połączenie z DK91) o długości ok. 16 km. W tym przypadku wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę ponad 327 mln zł.
Zdjęcia z budowy III odcinka autostrady A1 - listopad 2015 r.
Odcinek powstaje w technologii nawierzchni betonowej, której trwałość (bez gruntownego remontu ) ocenia się na 30-40 lat. Jak informuje resort transportu zaawansowanie prac na A1 Stryków – Tuszyn wynosi obecnie nie mniej niż 70% na każdym z odcinków. Planowany termin zakończenia prac to początek sierpnia 2016 r.
Nowy fragment A1 zapewni połączenie drogi ekspresowej S8 z autostradą A2 co pozwoli na wygodną podróż z Wrocławia do Warszawy i dalej do Trójmiasta.