Autostrada A4 Tarnów - Dębica - Diamentem Polskiej Infrastruktury
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-02-24
Budowa autostrady A4 Tarnów - Dębica. Fot. GDDKiA
GDDKiA (zamawiający) oraz konsorcjum firm Budimex S.A. i Strabag Sp. z o.o. (wykonawca prac) otrzymali nagrodę Diament Polskiej Infrastruktury za sprawną realizację kontraktu związanego z dokończeniem budowy 35 km odcinka autostrady A4 pomiędzy Tarnowem i Dębicą.
Wyróżnienie przyznano w kategorii „Inwestycja roku”. Za taką uznano budowę autostrady A4, odcinka Tarnów-Dębica oddanego do ruchu 30 października 2014 roku. Jest to nagroda dla „Wykonawcy i Inwestora, którzy dzięki efektywnej współpracy zrealizowali inwestycję o istotnym znaczeniu dla rozwoju polskiej infrastruktury”. Pokazuje ona jak współpraca prowadzona bezpośrednio przy realizowanych zadaniach przynosi dobre efekty dla naszego kraju.
Zobacz nową autostradę A4 Tarnów - Dębica
Budowa autostrady A4 Tarnów - Dębica. Fot. GDDKiA
Uściślijmy, inwestycja prowadzona przez GDDKiA Oddział w Krakowie obejmowała dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. Wartość umowy wynosiła 981,5 mln zł.
Zakres prac obejmował dokończenie inwestycji na odcinku A4 Krzyż – Dębica po poprzednim wykonawcy:
Oddanie 35-kilometrowego odcinka autostrady A4 dla ruchu spina wszystkie miasta wojewódzkie leżące na południu Polski, co usprawnia komunikację pomiędzy tymi regionami i skraca czas przejazdu. Dzięki niemu Rzeszów został włączony do krajowej oraz międzynarodowej sieci autostrad i dróg ekspresowych, co pozwala sprawnie dotrzeć z Rzeszowa do Europy Zachodniej.
W budowie pozostaje jeszcze odcinek autostrady A4 prowadzący z Rzeszowa do Jarosławia. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem cała A4-ka będzie przejezdna na przełomie 2015/16 roku.
Więcej o budowie autostrady A4 Rzeszów - Jarosław
Zobacz nową autostradę A4 Tarnów - Dębica
Budowa autostrady A4 Tarnów - Dębica. Fot. GDDKiA
Uściślijmy, inwestycja prowadzona przez GDDKiA Oddział w Krakowie obejmowała dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. Wartość umowy wynosiła 981,5 mln zł.
Zakres prac obejmował dokończenie inwestycji na odcinku A4 Krzyż – Dębica po poprzednim wykonawcy:
- budowę 35- kilometrowego odcinka autostrady,
- budowę węzłów autostradowych Dębica Żyraków i Dębica Pustynia,
- przebudowę dróg poprzecznych
- budowę dróg zbiorczych i dojazdowych,
- budowę 14 wiaduktów drogowych, 9 wiaduktów autostradowych i 5 mostów autostradowych,
- budowę estakady nad Wisłoką (długość – 1351 m),
- budowę przejścia dla pieszych pod autostradą,
- budowę przepustów i urządzeń ochrony środowiska,
- budowę MOP-ów Jastrząbka i Jawornik,
- budowę obwodu utrzymania autostrady,
- budowę drogowego odcinka lotniskowego (2,9 km, w okolicy miejscowości Jaźwiny).
Oddanie 35-kilometrowego odcinka autostrady A4 dla ruchu spina wszystkie miasta wojewódzkie leżące na południu Polski, co usprawnia komunikację pomiędzy tymi regionami i skraca czas przejazdu. Dzięki niemu Rzeszów został włączony do krajowej oraz międzynarodowej sieci autostrad i dróg ekspresowych, co pozwala sprawnie dotrzeć z Rzeszowa do Europy Zachodniej.
W budowie pozostaje jeszcze odcinek autostrady A4 prowadzący z Rzeszowa do Jarosławia. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem cała A4-ka będzie przejezdna na przełomie 2015/16 roku.
Więcej o budowie autostrady A4 Rzeszów - Jarosław