Autostrada A4: Wygodniej na MOP-ach
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-11-26
MOP Wierzbnik - rozbudowa o 9 miejsc postojowych (poprzednio było 20),
MOP Prószków - rozbudowa o 21 miejsc postojowych (poprzednio 15),
MOP Przysiecz - rozbudowa o 23 miejsca postojowe (poprzednio 15)
MOP Proboszczowice - rozbudowa o 26 miejsc postojowych (poprzednio 15).
- Przebudowa wszystkich MOP-ów ma na celu przede wszystkim zwiększenie liczby stanowisk postojowych dla samochodów ciężarowych, co ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia Krzysztof Szostek, naczelnik Wydziału BRD i Zarządzania Ruchem w opolskim Oddziale GDDKiA.
Zdarzało się, że z powodu braku miejsc na parkingach kierowcy parkowali samochody ciężarowe na pasach wjazdowych i wyjazdowych z MOP-ów, co stwarzało dodatkowe zagrożenie dla ruchu. Albo szukali miejsca na placach dla samochodów osobowych, trawnikach itp. niszcząc elementy parkingu. Obecnie łatwiej będzie znaleźć dogodne stanowisko na postoju.
Zakres przebudowy każdego MOP-u obejmował ponadto przebudowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wodociągu, oświetlenia itp. oraz obiektów małej architektury (zwiększona została liczba wiat do wypoczynku oraz ławek i koszy na śmieci).
Trzy klasy MOP
Praktyczne Miejsca Obsługi Podróżnych powstają przy autostradach i drogach ekspresowych. Ich wyposażenie uzależnione jest od klasy. MOP klasy pierwszej zakłada między innymi budowę parkingu, urządzeń sanitarnych, wypoczynkowych. MOP klasy drugiej posiada dodatkowo stację benzynową i lokale gastronomiczne, a klasy trzeciej również motel.