Budimex układa nawierzchnię na autostradzie A1 - obwodnicy Częstochowy
Nowy wykonawca rozpoczął roboty budowlane na A1 autostradowej obwodnicy Częstochowy. Zdjęcia: Budimex SA

Trwa wyścig z czasem na częstochowskim odcinku autostrady A1 węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia. Budimex rozpoczął układanie betonowej nawierzchni na 21 km odcinku. Na wykonanie całości zadania ma czas do 15 listopada br. Jednocześnie GDDKIA szykuje się do ogłoszenia przetargu na dokończenie pozostałych prac na autostradowej obwodnicy Częstochowy, co pozwoliłoby udostępnić trasę kierowcom jeszcze przed końcem 2019 roku.

W dniu 31 lipca, od godziny 20:00, rozpoczęło się układanie nawierzchni z betonu cementowego na odcinku autostrady A1 – obwodnicy Częstochowy. Generalnym wykonawcą prac przejętych po włoskiej firmie Salini jest konsorcjum: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Lider 45%), Budimex S.A. (Partner 45%), Budpol Sp. z o.o. (Partner 10%) – inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach.

- Kontrakt, ze względu na wyznaczony termin zakończenia prac, wymagać będzie zaangażowania dużej ilości sprzętu i zasobów ludzkich oraz ich odpowiedniej koordynacji, co jest dużym wyzwaniem logistycznym. Na 19-kilometrowej budowie będzie pracować łącznie kilkaset osób i ponad 100 jednostek sprzętu budowlanego – wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy firmy Budimex SA.

Najbliższe plany dla A1 obwodnicy Częstochowy obejmują przygotowywanie kolejnych odcinków pod ułożenie kolejnych warstw konstrukcyjnych jezdni oraz kontynuację układania nawierzchni betonowej. Zakres prac, w szczególności, będzie obejmował wykonanie robót zabezpieczających na ciągu głównym, roboty ziemne, wykonanie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych, włącznie z wykonaniem podbudowy z betonu chudego, nawierzchni z betonu cementowego, również roboty wykończeniowe obiektów inżynierskich. Całość prac zabezpieczających ma zostać zrealizowana do 15 listopada.

Kolejnym etapem będzie wykonanie prac wykończeniowych na A1. - Przygotowujemy postępowanie przetargowe na dokończenie prac na tym odcinku A1. Zamówienie będzie obejmowało wykonanie zakresu niezbędnego do uzyskania decyzji na użytkowanie obiektu budowalnego, warunkującej udostepnienie tego 21 km odcinka autostrady. Są to między innymi elementy BRD, ekrany akustyczne, oświetlenie węzła Rząsawa, ogrodzenie pasa drogowego autostrady- wyjasnia Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKIA.

W realizacji jest też pięć odcinków które pozwolą połączyć autostradę A1 w całość. W budowie jest blisko 81 km autostrady A1 między węzłem Tuszyn i początkiem obwodnicy Częstochowy (w śladzie istniejącej autostrady A1 i drogi krajowej nr 1). Prace realizowane są w podziale na pięć kontraktów. Zgodnie z planami ostatni kontrakt będzie sfinalizowany w 2022 r.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Obserwator
2019-08-05 10:37
do Jarząbek trener II klasy.... hihihihi... Wiadomo, że beton nawierzchniowy praktycznie na wszystkich kontraktach w Polsce układa BudPol... i wiadomo, że: dnia 24.07.2019 r. została zawarta umowa pomiędzy konsorcjum w składzie: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Lider 45%), Budimex S.A. (Partner 45%), Budpol Sp. z o.o. (Partner 10%) a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice na "Kontynuację robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa - węzeł Blachownia w zakresie robót zabezpieczających". Budpol nie jest podwykonawcą, jest członkiem konsorcjum. Tak że proszę... wyluzuj... pozdrawiam.
Obserwator
2019-08-05 10:17
do @Jarząbek trener II klasy, wyluzuj, spokojnie... nie dociągną do 400km w tym roku, S10 obwodnica Wałcza stoi - Energopol Szczecin od 2 miesięcy nic nie robi, S5 Szubin - Jaroszewo, zaawansowanie rzeczowe 60%, S17 Warszawa Lubelska - Kołbiel - zaaw. 45%, jeszcze by się coś znalazło... :) Ale to i tak dobry wynik! A Redaktorzy napiszą wszystko aby przyciągnąć Twoją uwagę i wzbudzić emocje. Takie jest ich zadanie. Pozdrawiam (Nikt nic nie odszczeka najwyżej napisze kolejny "kontrowersyjny" artykuł :) )
Jarzabek trener II klasy
2019-08-03 21:35
@Michał, Starbag i Budimex zostali głównym wykonawcą tego odcinka, to z kim podpisują umowy na podwykonawstwo nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Sytuacja pokazuje jedynie ich sprawność w działaniu, znajomości w branży i umiejętność "dogadywania się"... Mają wszystko czego nie mieli nieudacznicy z Włoskich firm. Jeszcze niedawno redaktorzy tego portalu pisali o tym, że sypie się program budowy dróg, a tu co... w tym roku pęknie kolejne 400km oddanych dróg szybkiego ruchu i autostrad. Myślisz, że odszczekają swoje słowa... to prości ludzie, a dziennikarstwo w pełnym tego słowa znaczeniu już dawno umarło.
Michal
2019-08-03 10:36
Z tego co się orientuję to BUDPOL układa beton nie BUDIMEX.Lecz mogę sie mylić.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: