Budimex z najtańszą ofertą na S17 Zamość Wschód – Zamość Południe
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-04-22
Drogowcy otworzyli oferty w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe. Najniższą cenę zaproponował Budimex – ok. 440,6 mln zł. Druga w kolejności jest oferta od konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - 464,8 mln zł. Poniżej 500 mln zł prace wyceniło też konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) – na ok. 480,7 mln zł. Najdrożej na ok. 591,6 mln zł prace oszacowało Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi. Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 450 mln zł.
W 2022 roku przetargi na 370 km nowych dróg
Kolejnymi krokami będą dokładna analiza i badanie ofert, następnie wybór najkorzystniejszej z nich i (w przypadku braku odwołań) podpisanie umowy z wykonawcą. Na ocenę ofert wpływ będzie miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (40 proc.), czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).
Do 2025 r. powstanie ponad 200 km dróg szybkiego ruchu na Mazowszu. Zabraknie S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy
Odcinek S17 Zamość Wschód - Zamość Południe będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpocznie się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także fragment DK74 od Zamościa do Miączyna o długości ok. 4 km.
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej S17 o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy (nie wliczając okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca na etapie robót budowlanych).
Przypominamy, że wahania cen, problemy z dostępnością pracowników i produktów na budowach, będące efektem m.in. wyjątkowej sytuacji na Ukrainie, skłoniły GDDKiA do reakcji i wydłużenia czasu na składanie ofert.
Droga S17 Warszawa - Lublin – Hrebenne. Ruszyły przetargi na odcinki z Zamościa do granicy
Mapa drogi ekspresowej S17 Lublin - Hrebenne, przetargi na nowe odcinki. Mapa: GDDKIA
- W związku z wyjątkową sytuacją geopolityczną, która wpływa również na rynek zamówień publicznych, w marcu tego roku wydłużyliśmy terminy składania ofert. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i lepsze skalkulowanie ofert przez wykonawców – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykaz przetargów, w których terminy składania ofert zostały przesunięte w związku z wojną w Ukrainie:
- rozbudowa DK22 na odcinku Królewo - granica woj. warmińsko-mazurskiego i pomorskiego,
- rozbudowa DK22 na odcinku Knybawa - Gnojewo,
- S17 Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12,5 km),
- S17 Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km),
- S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne (17,5 km).
Otwarcie ofert w przetargach na pozostałe dwa odcinki S17 (Zamość Południe - Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski - Hrebenne) zaplanowane jest kolejno na 22 i 25 kwietnia br.
- Przetarg dotyczący S17 Zamość Wschód - Zamość Południe jest drugim „dużym” postępowaniem, w którym oferty poznaliśmy już po wybuchu wojny w Ukrainie. Trend, który widoczny był w pierwszym przetargu, jest w przetargu na S17 wyraźnie spłaszczony. Wyniki nadal mogą jednak wskazywać na powrót do podejścia prezentowanego przez branżę w latach 2018-2019 oraz na odzwierciedlenie obecnej sytuacji cenowej i materiałowej notowanej na rynku budowlanym – podsumowują drogowcy.