1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa A6 Szczecin Kijewo: zamknięta DK10 do Stargardu i A6 do Kołbaskowa

Budowa A6 Szczecin Kijewo: zamknięta DK10 do Stargardu i A6 do Kołbaskowa

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-04-22
Budowa A6 Szczecin Kijewo: zamknięta DK10 do Stargardu i A6 do Kołbaskowa
Duże zmiany i utrudnienia w ruchu w związku z rozbudową węzła Szczecin Kijewo. Zdjęcia: GDDKIA
Na budowie węzła Szczecin Kijewo (obwodnica Szczecina) rozpoczyna się wyburzanie starego wiaduktu nad autostradą A6. Kierowcy muszą uważać na duże utrudnienia w ruchu i możliwe korki. Zamknięta będzie jezdnia drogi krajowej nr 10 w stronę Stargardu i jezdnia autostrady A6 w stronę Kołbaskowa (granica państwa).

Od czwartku, 22 kwietnia, zamknięta jest jezdnia DK10 w stronę Stargardu. Ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na jezdnię w stronę Szczecina po nowym wiadukcie, który został już wykonany w ramach wcześniejszych etapów robót. Następnie w piątek (23 kwietnia), planowane jest zamknięcie jezdni autostrady A6 w stronę Kołbaskowa. Ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jezdnią przeciwległą (w stronę Gdańska/Świnoujścia). W związku z tymi zmianami zostanie również na węźle zamknięta relacja Świnoujście - Stargard.

- Kierowcy jadący DK10 przez węzeł po zmianie organizacji ruchu, będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Będzie to możliwe dzięki wykonanym w ostatnich tygodniach poszerzeniom jezdni w stronę Szczecina – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zamknięcie DK10 w straonę Stargardu w związku z rozbudową A6 Szczecin Kijewo

Największe zmiany będą dotyczyły pojazdów jadących od strony Szczecina:

  • kierowcy poruszający się w stronę Stargardu i Świnoujścia za skrzyżowaniem z ulicą Zwierzyniecką i Kurzą/Niedźwiedzią przez przewiązkę przejadą na przeciwległą jezdnię

  • relacja Szczecin - Świnoujście będzie zachowana, ale przez nową łącznicę Kołbaskowo - Stargard, także zjazd na Świnoujście będzie o 300 metrów dalej niż dotychczas

  • kierowcy jadących w stronę Kołbaskowa muszą pozostać na starej jezdni, gdyż relacja Szczecin - Kołbaskowo będzie obsługiwana przez dotychczasową łącznicę

Dla kierowców jadących DK10 w stronę Szczecina, poza zawężeniem z trzech do dwóch pasów ruchu, większych zmian w sposobie poruszania się nie będzie.

Ruch w ciągu autostrady A6 w rejonie wiaduktów węzła zostanie zwężony do jednej jezdni, na której będzie po jednym pasie ruchu każdą stronę. Kierowcy jadący autostradą w stronę Kołbaskowa nie będą mogli też zjechać na Stargard. Ta relacja zostanie zamknięta. Zostaną wprowadzone objazdy przez zawrócenie na węźle Podjuchy. Kierowcy mogą też skorzystać z innych dróg – zjechać na węźle Rzęśnica na DW142 i przez DW106 dojechać do Stargardu, bądź przez zjazd na węźle Szczecin Dąbie i dalej przez Wielgowo i Zdunowo do DK10. Modyfikacji ulegnie też przejazd od strony Kołbaskowa do Stargardu, kierowcy pojadą nowo wykonaną łącznicą.

Węzeł szczecin Kijewo - zmiany na autostradzie A6

Przypomnijmy, firma Budimex przystąpiła do prac na węźle Szczecin Kijewo z początkiem marca. Kończy prace po poprzednim wykonawcy, firmie Energopol Szczecin. Do tej pory została wykonana nowa łącznica relacji Kołbaskowo -Stargard, rozpoczęły się prace przy jezdniach zbiorczo-rozprowadzających i wykonano roboty umożliwiające wprowadzane kolejnych etapów organizacji ruchu. Prace prowadzone są z dużą intensywnością. Zakończenie prac przy przebudowie węzła planowane jest na połowę 2022 roku.

W ramach inwestycji powstanie nowy wiadukt nad A6 w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu, a jezdnia DK10 zostanie przebudowana. Na autostradzie A6 zostaną usunięte ostatnie stare betonowe płyty i w ich miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady zostaną wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Powstaną również nowe łącznice, cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80. 

Po przebudowie węzeł Szczecin Kijewo będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A6 Jak dojadę - Szczecin