Budowa S12 Chełm – Dorohusk: Intercor z najniższą ofertą- za 1 mld zł
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-11-14
Droga ekspresowa S12 Chełm – Dorohusk będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W poniedziałek (14.11.2022 r.) poznaliśmy oferty złożone w przetargu.
- W przetargu, który ogłosiliśmy w sierpniu br., wpłynęło 12 ofert. Dziesięć z nich zmieściło się w naszym budżecie na ten cel, który wynosi ok. 1,3 mld zł. Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (20 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach – poinformował 14.11.2022 r. lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zestawienie ofert w przetargu na drogę S12 Chełm – Dorohusk (budżet GDDKiA to ponad 1,368 mld zł:
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 1 000 000 000 zł
- konsorcjum firm Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal, Polbud-Pomorze, Mosty Łódź i Antex II (partnerzy) - 1 079 224 386 zł
- Stecol Corporation - 1 080 761 268 zł
- Mota-Engil Central Europe - 1 217 320 670,08 zł
- Budimex - 1 228 256 841,54 zł
- PORR - 1 240 244 300,88 zł
- Strabag - 1 248 889 848 zł
- Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - 1 250 981 340 zł
- Mostostal Warszawa - 1 272 808 797 zł
- konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 1 308 683 151,44 zł
- Polaqua - 1 399 322 255,10 zł
- konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 1 416 354 943 zł
Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy drogowcy planują w przyszłym roku.
Droga ekspresowa S12 istnieje obecnie na krótkich odcinkach koło Lublina. Zdjęcia: GDDKIA
Odcinek drogi ekspresowej S12 Chełm - Dorohusk będzie liczył około 23 kilometry. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk.
Początek odcinka S12 zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka” przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa - Dorohusk.
Obecna droga krajowa nr 12 Piaski - Dorohusk zostanie zastąpiona trasą ekspresową. Zdjęcia: GDDKIA
Przypominamy, że trwają jeszcze przetargi na budowę kolejnych dwóch odcinków drogi ekspresowej S12 w woj. lubelskim: Piaski - Dorohucza i Dorohucza - Chełm o łącznej długości ok. 32,3 km. Otwarcie ofert planowane jest w tym roku.