Budowa S3: Kiedy pojedziemy nowym mostem na S3 w lubuskim? Kiedy cała trasa?
S3 Sulechów – Zielona Góra – etap II – budowa mostu nad Odrą - to ostatnie zadanie w ramach budowy trasy S3 w woj. lubuskim. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa mostu przez Odrę w Cigacicach to przysłowiowa kropka nad „i” jeśli chodzi o budowę drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim. Kiedy planowane jest otwarcie nowego mostu na S3 w Cigacicach, a kiedy ekspresowo pojedziemy na całej trasie Świnoujście - Lubawka?

Od końca 2018 roku kierowcy jeżdżą dwiema jezdniami drogi ekspresowej S3 przez całe województwo lubuskie. Do pełni szczęścia brakuje tylko nowego mostu przez Odrę na wysokości Cigacic. Jego budowa zakończy się w II połowie przyszłego roku – obiecują drogowy. Według informacji do jakich dotarliśmy – kontraktowy termin to koniec wakacji.

Przypomnijmy, w październiku 2017 roku ruch na drodze S3 przełożono na nowy obiekt a po rozebraniu starego mostu rozpoczęła się budowa drugiego mostu. Docelowo kierowcy będą mogli korzystać z dwóch, równoległych do siebie mostów na Odrze, ruch w obu kierunkach zostanie rozdzielony.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tego szlaku na terenie Polski. Proces realizacji drogi S3 w lubuskim obejmował trasę o łącznej długości ponad 170 km.

 

Jakie odcinki trasy S3 w budowie i do kiedy?

 

- Droga ekspresowa S3 będzie przejezdna w całym przebiegu w 2024 r. – obiecał minister Andrzej Adamczyk podczas wizyty w woj. zachodniopomorskim. Wcześniej, resort infrastruktury zapowiadał, ze realizacja trasy S3 zakończy się rok wcześniej. Rok poślizgu wynika z przesunięcia przetargu na odcinek Świnoujście – Troszyn w woj. zachodniopomorskim. Miał on ruszyć na początku tego roku. Dzisiaj wiemy, że będzie to niemal rok później.

S3 Szczecin - Świnoujście 

W województwie zachodniopomorskim, między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy S3 na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Roboty budowlane na tych odcinkach ruszyły wiosną tego roku, a ich zakończenie planowane jest w 2021 roku. W przygotowaniu jest jeszcze ostatni, 33 km, fragment S3 Świnoujście – Troszyn.

- Odcinek drogi S3 Troszyn-Świnoujście - jest na etapie opracowania dokumentacji. Przetarg na jego realizację ma być ogłoszony na przełomie 2019/2020 roku, obecnie trwają tam badania geologiczne. Zrealizowanie na przełomie 2023/2024 roku tego odcinka będzie oznaczała ukończenie S3 w województwie zachodniopomorskim – informują przedstawiciele GDDKIA.

 

Mapa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Szczecin

Mapa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Szczecin

 

S3 Polkowice - Lubin

Na Dolnym Śląsku w martwym punkcie utknął ok. 14 km odcinek od węzła Kaźmierzów koło Polkowic do węzła Lubin Północ. Wykonawcą tego odcinka było konsorcjum z włoskim Salini na czele. Z powodu dużych opóźnień, niesolidności i problemów z płatnościami dla podwykonawców GDDKIA zerwała kontrakt. Budowa fragmentu, który pozwoli dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa, ruszy dopiero po ogłoszeniu nowego przetargu i wyłonieniu wykonawcy, który dokończy prace.

Trasa S3 Polkowice – Lubin w 2020 r. pod znakiem zapytania

 

Budowa S3 Polkowice - Lubin nie będzie dokończona w 2019 r.

Budowa S3 Polkowice - Lubin nie będzie dokończona w 2019 r. Zdjecia: GDDKIA

 

S3 Bolków - Lubawka

W realizacji są już pozostałe dolnośląskie odcinki trasy S3 na południe, do granicy z Czechami. Projektowany fragment S3-ki od Bolkowa do Lubawki podzielony jest na dwa zadania: Bolków – Kamienna Góra i Kamienna – Góra – Lubawka. Trasa przebiega przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m.

 Droga ekspresowa S3 Legnica - Bolków - Lubawka

Droga ekspresowa S3 w woj. dolnoślaskim

Droga ekspresowa S3 w woj. dolnośląskim. Zdjecia: GDDKIA

Docelowo droga S3 będzie miała około 470 km długości i połączy Świnoujście z granicą państwa z Czechami w Lubawce. Droga przebiegać będzie w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Zgodnie z porozumiem podpisanym przez strony rządowe Polski i Czech, S3 po stronie czeskiej połączy się z autostradą D11, która będzie jej kontynuacją.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Obserwator
2019-06-03 12:15
Boszzzzzzzzzzzzzzzze..... Litości... Gamonie.... Więcej wiedzy... ech. Istniej program i plan budowy dróg krajowych. Obecna perspektywa to 2014-20123. Poszukajcie sobie i sprawdźcie... Żadna ekipa, ale to ŻADNA ekipa rządząca jakoś nie przewidziała, nie zgromadziła, nie wygospodarowała środków aby np. przesunąć chociaż jeden odcinek budowy drogi klasy A lub S z przyszłej perspektywy na bieżącą. Chociaż 1mld zł.... Ma ktoś jakąś wiedzę na ten tema? Niech się odezwie. Kropka. Oni sobie. Wszyscy. A drogi sobie. Jedynie pojawiają się od czasu do czasu na otwarciach i sieją propagandę. Czego to oni nie zrobili.... zabrali jednym albo wszystkim i dali komuś... Wracając do dróg: A jeżeli nie tutaj no to zbudują gdzie indziej, a tu trochę później - ale to zrobią. W planie jest docelowo ok 7800 km, mamy prawie półmetek bo jakieś 3840 km. (cały czas mowa o drogach klasy A i S) Spytajcie się zawodowych kierowców jak się jeździło 10 lat temu a jak jest teraz.. Zdrowie solidnych i sprawnie budujących firm budowlanych. Pozdrawiam.
Olo
2019-05-30 19:11
Pewnie forsa idzie na amerykańską armie a nie budowy drug ekspresowych. PiS niczym Książę Mazowiecki zaprasza zakon do siebie.
ech
2019-05-30 13:54
''Dobra zmiana'' niestety nie potrafi drog budowac, kilka inwestycji wstrzymano przez polityczna zemste, a na pozostalych budowanych opoznienia, to co skierowano do realizacji rowniez z opoznieniem liczonym w latach i juz jest sukcesem mimo, ze odcinki w fazie opracowania dokumentacji.
Torquemada
2019-05-30 10:20
Do politykierów: Prześledźcie sobie jak przebiegała budowa autostrad za poprzednich rządów. Zamiast centralnie od Warszawy w kierunku granic państwa (jak w każdym normalnym kraju) budowano od strony zachodniej od Berlina na wschód. Mamy rok 2019 i nie ma połączenia 2 największych miast w Polsce. Co mamy budować na zachodzie, jak tam już dawno skończone?
grib
2019-05-29 13:30
"Stary" most budowany był w latach 90-ych ub.w. Bogate państwo, które stać na wyburzanie zaledwie niespełna 30-letniego mostu tylko po to, by zbudować nowy różniący się od poprzedniego szerokością pobocza. Porażka!
WB
2019-05-29 08:50
Popieram Aa Nieracjonalną polityką PIS społeczeństwo dzieli (skutecznie)!
Kaziu Cygan
2019-05-29 07:12
Niestety opóźnienia są dość duże...
Aa
2019-05-29 06:34
Pis jest msciwy,zachód polski nic nie będzie miał ,wszystko lodzie na wschodu tam gdzie wygrywał,
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: