1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S61: Wykończeniówka na obwodnicy Suwałk

Budowa S61: Wykończeniówka na obwodnicy Suwałk

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-10-05
Budowa S61: Wykończeniówka na obwodnicy Suwałk
Jeden z wiaduktów nad obwodnicą Suwałk w ciągu drogi ekspresowej S61. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa suwalskiej obwodnicy weszła już w ostatnią fazę prac budowlanych. - Jesteśmy już na etapie prac wykończeniowych – zapewnia wykonawca prac, firma Budimex. Nowy odcinek drogi ekspresowej S61 ma być gotowy wiosną przyszłego roku, ale niewykluczone, że przy takim tempie prac obwodnicą pojedziemy jeszcze w tym roku.

We wrześniu zakończona została budowa całej 13 km betonowej jezdni ekspresowej S61. Obecnie trwają prace przy drogach serwisowych, układane są warstwy humusu na poboczach i skarpach, sadzone są rośliny, ustawiane panele dźwiękoszczelne oraz barierki, a także ogrodzenie. Wylewany jest asfalt na wiaduktach. Są to typowo prace wykończeniowe.

Na koniec września zaawansowanie prac wynosiło 84%. Zgodnie z umową obwodnica Suwałk ma być oddana w kwietniu 2019 roku. Tempo prac pozwala jednak przypuszczać, że inwestycja zakończy się wcześniej, może nawet pod koniec tego roku.

W ramach budowy obwodnicy Suwałk, będącej elementem drogi ekspresowej S61 i międzynarodowej trasy Via Carpatia powstanie m.in.: dwujezdniowa droga o długości 12,8 km, jedno jezdniowa łącznica o długości 0,7 km, węzeł „Suwałki Zachód”, skrzyżowania z drogami publicznymi, drogi dojazdowe (serwisowe), 15 obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu oraz obiektów pełniących funkcję przejść dla zwierząt), przepusty drogowe, także pełniące funkcje przejść dla zwierząt, wiadukty w ciągu budowanych dróg publicznych, ekrany akustyczne.

Obwodnica Suwałk to dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas rozdzielający, pas awaryjny. Droga przewidziana jest do realizacji w nawierzchni cementowej. Będzie to pierwsza tego typu droga w regionie, przystosowana do najcięższego ruchu KR7, dopuszczalny nacisk– 115 kN / oś.

Obwodnica Suwałk łączy się z dwujezdniowym fragmentem obwodnicy Augustowa (12 km) na węźle „Suwałki Południe” (dawniej Lotnisko). Następnie ominie Suwałki od zachodu i północy i połączy się z istniejącą drogą krajową nr 8 (Suwałki – Budzisko).

Cała inwestycja ma kosztować 299,4 mln zł.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Suwałki