Budowa S7: Ostatnia warstwa nawierzchni na obwodnicy Radomia
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2018-06-07
Wykonawca ułożył warstwę ścieralną na pierwszych fragmentach ciągu głównego drogi ekspresowej o łącznej długości około 4 km. Równolegle trwają również prace wykończeniowe na obiektach mostowych na ciągu głównym S7. Na dwóch wiaduktach i moście MS5 przez rzekę Radomkę trwają roboty przy ustrojach nośnych. Warstwa ścieralna nawierzchni układana jest od węzła Radom Północ w kierunku południowym.
Układanie ostatniej warstwy nawierzchni na obwodnicy Radomia w ciągu S7. Zdjęcia: GDDKIA
Realizacja obwodnicy Radomia w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w2015 roku. Inwestycja jest na całym swoim przebiegu budowana po nowym śladzie. Zgodnie z umową o wartość to 729,4 mln zł, prace mają zakończyć się w październiku 2018 roku. W ramach kontraktu przewidziane zostało zbudowanie fragmentu trasy S7 o długości ok. 24,65 km. W założeniach tego odcinka drogi ekspresowej, przewidziano po 2 pasu ruchu w obu kierunkach, 4 węzły drogowe, 23 wiadukty, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych.
Budowa obwodnicy Radomia potrwa do października 2018 r. Zdjęcia: GDDKIA
- Nowa obwodnica nie tylko znacząco wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców Radomia, rozwój regionu, ale przede wszystkim poprawi płynności i bezpieczeństwo ruchu odczuwalne przez kierowców jadących tranzytem odcinkiem drogi ekspresowej S7 między Warszawą, Kielcami, a Krakowem – podkreślają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.