Budowa S7: Ponad połowa obwodnicy Radomia z nawierzchnią
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2018-07-20
Na odcinkach obu jezdni ciągu głównego budowanej drogi ekspresowej S7 począwszy od czerwca br. układana jest warstwa ścieralna nawierzchni SMA. Łączna długość odcinków z ostatnią warstwą nawierzchni przekroczyła 50 procent długości całej obwodnicy i aktualnie wynosi około 16 km. Wykonawca kontynuuje również prace wykończeniowe na obiektach mostowych. Jeden z nich - wiadukt WD23 w miejscowości Krogulcza wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 7 udostępniono już do ruchu w oparciu o tymczasową organizację ruchu. Równolegle wykonawca kontynuuje roboty przy drogach dojazdowych, ekranach, barierach czy oznakowaniu.
Budowa zachodniej obwodnicy Radomia w ciagu drogi ekspresowej S7 na finiszu. Zdjęcia: GDDKIA
Umowa na projekt i budowę zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7 została podpisana w 2015 roku. Wartość kontraktu to 729,4 mln zł. Budowa 25 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 potrwa do końca października br. Wtedy kierowcy dostaną do dyspozycji nowoczesną ekspresówkę po 2 pasy ruchu w obu kierunkach. W jej ciągu znajdą się 4 węzły drogowe, 21 wiaduktów, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych.
Nowa obwodnica, budowana po nowym śladzie biegnącym po zachodniej stronie istniejącej drogi S7, nie tylko znacząco wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców Radomia, rozwój regionu, ale przede wszystkim poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu kierowcom jadącym tranzytem na trasie Warszawa - Kielce - Kraków.