Budowa S8: Salini nadal buduje obwodnicę Marek
- conadrogach.pl
- UM Marki
- 2017-11-28
- Kontrakt jest nadal realizowany. Ze swej strony robimy wszystko, by zmobilizować wykonawców, aby ruch został puszczony około 15 grudnia. Staramy się także im pomóc m.in. w rozmowach z podwykonawcami czy w kwestii odbiorów – informuje Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Scenariusza polegającego na zerwaniu umowy (zapowiedział to Marek Chodkiewicz, wiceminister infrastruktury) obawiał się burmistrz Marek Jacek Orych. - Jestem po rozmowie z kierownictwem mazowieckiej GDDKiA. Zapewnia, że na głównym szlaku nie zostało dużo robót. Jej kierownictwo zakłada, że jeśli nie załamie się gwałtownie pogoda, drogowcy zrobią wszystko, żeby przejezdność obwodnicy Marek była jeszcze w tym roku. Podkreśla, że wielu mieszkańców oczekuje jak najszybszego oddania odcinka drogi ekspresowej S8 do użytku. - To jedyny sposób, by uwolnić Marki od tranzytu - dodaje Jacek Orych.
Włoskie Salini realizuje budowę od wezła Marki do węzła Kobyłka (8 km). Wartość prac to 331,6 mln zł. Termin kontraktowy zakończenia budowy obwodnicy Marek w ciągu S8 przypadał na 28 października br.
Budowa S8: Termin oddania obwodnicy Marek zagrożony
Droga ekspresowa S8 Marki - Radzymin Południe przebiega przez powiat wołomiński, na terenie takich gmin jak Marki, Zielonka, Ząbki, Kobyłka oraz Radzymin. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: 8-kilometrowy od węzła Marki (bez węzła) do w. Kobyłka (z węzłem) oraz drugi, 7-kilometrowy od w. Kobyłka (bez węzła) do w. Radzymin Płd., o wartości 405,9 mln zł, budowany przez firmę Astaldi.