Budowa S8: Warszawska Trasa AK z mostem Grota gotowa!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-09-11
- Otrzymane dziś pozwolenie na użytkowanie trasy oznacza, że GDDKiA może rozpocząć wdrażanie docelowej organizacji ruchu. Ta procedura najprawdopodobniej będzie trwać do 3 tygodni, w trakcie których będą jeszcze obowiązywać ograniczenia prędkości maksymalnej – zaznacza Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W pierwszej kolejności kierowcom zostanie udostępniona Trasa AK na odcinku od węzła Powązkowska do Mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w pełnym przekroju - od 2 do 3 pasów ruchu na jezdni głównej oraz po 3 pasy ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej – docelowo przeznaczonej dla ruchu lokalnego.
Droga ekspresowa S8 Powązkowska - Modlińska, fot. Ł. Jóźwiak GDDKiA
Przez kolejne 10 dni zamknięte będą jeszcze cztery pasy ruchu na samym moście – po dwa wewnętrzne w obu kierunkach. To czas jaki jest potrzebny na odtworzenie pasa rozdziału między jezdniami głównymi S8, czyli likwidację przewiązek.
Uproszczony schemat organizacji ruchu na moście Stefana Grota-Roweckiego
Następnym etapem wdrażania docelowej organizacji i ruchu będzie odtworzenie wysp dzielących pomiędzy jezdniami S8 a jezdniami zbiorczo–rozprowadzającymi co zajmie ok. 10 dni. Będzie się to wiązało się z zawężeniem jezdni zbiorczo–rozprowadzających jak i ciągu głównego (tranzytowego) o 1 pas ruchu.
Po udostępnieniu kierowcom Mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w pełnym przekroju 10 pasów ruchu w obu kierunkach prowadzone będą ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe na pozostałych obiektach.
Zobacz galerię zdjęć oddawanego odcinka Trasy AK w Warszawie
Droga ekspresowa S8 Powązkowska - Modlińska, fot. Ł. Jóźwiak GDDKiA
Budowa Trasy AK z mostem Grota-Roweckiego czyli drogi ekspresowej S8 Powązkowska – Modlińska w liczbach:
• Długość: 4,6 km (w tym długość mostu: 645 metrów)
• Wartość: 796,3 mln zł
• Data podpisania umowy: 18 lipca 2013 r.
• Planowany termin zakończenia: październik 2015 r.
W ramach kontraktu:
- zburzonych i odbudowanych zostało 16 obiektów inżynierskich - 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych,
- wyremontowanych zostało 29 obiektów – 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych,
- powstało 14 nowych, nieistniejących przed rozpoczęciem prac obiektów – m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.