Budowa Zakopianki. DK47 Rdzawka – Nowy Targ – aktualności GDDKIA
- M.K.
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2022-10-19
Jesienna mglista pogoda na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ, ale roboty idą swoim rytmem – zapewniają drogowcy. Oto najnowsze zdjęcia z budowy Zakopianki.
Budowa Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ w jesiennej aurze - nowe zdjecia
Budowa Zakopianki, DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Prace na obiektach mostowych zaawansowane są w ponad 70 procentach. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa dwujezdniowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu, czyli dalszy ciąg „nowej zakopianki”, jak potocznie określają ją kierowcy, trwa od czerwca 2020 roku.
Październik na budowie Zakopianki do Nowego Targu. Zdjęcia: GDDKIA
Aktualnie prowadzone są prace w pełnym asortymencie robót tj. wykopy, nasypy, roboty bitumiczne, prace konstrukcyjne i wykończeniowe na obiektach mostowych. Obecnie zaawansowanie robót wynosi ok. 70 proc. Jak zapewnia GDDKIA, wykonawca realizuje prace zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót, który zakłada zakończenie budowy w 2024 r.
Nowa dwujezdniowa Zakopianka do Nowego Targu. Zdjęcia: GDDKIA
Dwujezdniowa Zakopianka DK47 Rdzawka - Nowy Targ
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP jako nowy odcinek DK47 pomiędzy Rabką a Nowym Targiem o długości 16,1 km i szerokości jezdni 2x3,5 m. Zbudowane zostaną cztery węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt). Przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.
Budowa nowej dwujezdniowej Zakopianki w nowym śladzie DK47 była konieczna dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Zdjęcia: GDDKIA