1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Cała trasa S10 Szczecin – Wałcz w przetargach

Cała trasa S10 Szczecin – Wałcz w przetargach

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-10-05
Cała trasa S10 Szczecin – Wałcz w przetargach
GDDKIA kontynuuje przetargi dla 113 km drogi ekspresowej S10 Szczecin - Piła. Zdjęcia: GDDKIA
Drogowcy ogłosili przetargi na kolejne cztery odcinki drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła. Są to fragmenty: Stargard – Suchań, Suchań – Recz, Łowicz Wałecki – Piecnik i Piecnik – Wałcz. Do kompletu wszystkich ośmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości 113,4 km brakuje jeszcze ostatniego – Wałcz – Piła, na który przetarg ma ruszyć w ciągu najbliższych dni.

S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Droga została podzielona na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).  

Długość ośmiu odcinków trasy S10 Szczecin – Piła to dokładnie 113,4 km. W ubiegłym tygodniu ruszyły przetargi na pierwsze zadania:

  • S10 Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo, długość 4,4 km
  • S10 Recz – Cybowo, długość 15,1 km 
  • S10 Cybowo – Łowicz Wałecki, długość 16,6 km.

Łącznie to ponad 36 km trasy S10.

GDDKIA rozpoczęła przetargi dla 110 km drogi ekspresowej S10

GDDKIA rozpoczęła przetargi dla 110 km drogi ekspresowej S10

Mapa: GDDKIA

Teraz drogowcy szukają wykonawców kolejnych odcinków prowadzących do Wałcza:

- Po rozpoczęciu w ubiegłym tygodniu postępowań na trzy odcinki S10 Szczecin – Piła ogłaszamy przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne – Stargard – Suchań, Suchań – Recz, Łowicz Wałecki – Piecnik i Piecnik – Wałcz. Kryteriami oceny ofert jest w 55 proc. cena, w 20 proc. przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, w 20 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe i w 5 proc. zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

S10 Stargard – Suchań, długość 13,8 km

Odcinek Stargard - Suchań rozpoczyna się od końca obwodnicy Stargardu, czyli węzła drogowego Stargard Wschód. Następnie trasa biegnie obok obecnej DK10, po jej północnej stronie. W rejonie miejscowości Tychowo powstanie para Miejsc Obsługi Podróżnych. Będzie tam rezerwa pod budowę stacji paliw i restauracji. S10 ominie od północy Krąpiel, gdzie na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł drogowy. Dalej ponownie będzie biegła obok obecnego przebiegu DK10. Odcinek zakończy się około 1 km przed węzłem drogowym Suchań.

W ciągu odcinka zaplanowano realizację węzła drogowego Krąpiel i pary MOP Tychowo. Powstanie osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.

S10 Suchań – Recz długość 19,6 km 

Trasa S10 Suchań – Recz rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań. Od tego miejsca nowa droga odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła po nowym przebiegu na całym odcinku. S10 ominie od północy również Wapnicę i Recz. Na przecięciu z DW151 zlokalizowany będzie węzeł drogowy Recz, a odcinek zakończy się około 1,2 km za nim.

W ciągu odcinka zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz. Powstanie również 14 obiektów mostowych - 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Wybudowane zostaną również da dolne przejścia dla zwierząt.

S10 Łowicz Wałecki – Piecnik, długość 14,9 km

Odcinek S10 do Piecnika rozpocznie się przed węzłem drogowym Łowicz Wałecki. Za tym węzłem S10 będzie prowadziła w kierunku północno wschodnim odchodząc od obecnego przebiegu S10. Nowa trasa ominie od północy Mirosławiec. Na przecięciu z DK177 powstanie węzeł drogowy Mirosławiec. Następnie droga S10 będzie biegła równolegle do obecnej DK10 przez tereny leśne i od północy ominie Nieradź. Odcinek zakończy się około 1,2 km przed węzłem drogowym Piecnik.

W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Łowicz Wałecki i Mirosławiec. Na tym odcinku powstanie osiem wiaduktów i estakada oraz siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

S10 Piecnik – Wałcz, długość 16 km 

Odcinek prowadzący do Wałcza rozpocznie się przed węzłem drogowym Piecnik i za nim trasa odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła nowym śladem między Górnicą Jeziorkiem. Na wschód od Piławy wejdzie w przebieg obecnej DK10 włączając się do istniejącego węzła Wałcz Zachód na obwodnicy Wałcza w ciągu S10.

W ramach inwestycji przewidziano budowę węzła drogowego Piecnik. Na tym odcinku powstanie siedem wiaduktów i estakada oraz siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

GDDKIA zapowiada też, że lada dzień ruszy przetarg dla ostatniego fragmentu inwestycji, tj. S10 Wałcz - Piła.

Nowa droga ekspresowa S10 Szczecin – Piła będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się planowana inwestycja. W sumie na ponad 113 km trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.

Stan realizacji trasy S10 Szczecin - Warszawa 

Kierowcy korzystają obecnie z odcinków S10 od Zdunowa do Stargardu oraz obwodnicy Wałcza w woj. zachodniopomorskim. W użytkowaniu są też: obwodnica Wyrzyska (w części jednojezdniowa) w woj. wielkopolskim oraz Bydgoszcz Zachód – Bydgoszcz Południe i Toruń Zachód – Toruń Południe (jednojezdniowa) w woj. kujawsko-pomorskim. To w sumie ok. 70 km.

W realizacji są cztery odcinki od węzła Bydgoszcz Południe do węzła Toruń Południe. W przygotowaniu znajdują się odcinki Wyrzysk – Bydgoszcz (40 km) oraz A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Dla odcinka S10 Piła – Wyrzysk (dł. 28 km), na terenie woj. wielkopolskiego, trwa procedura wydania decyzji środowiskowej DŚU.

Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2. 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S10 Jak dojadę - Piła Jak dojadę - Kalisz Pomorski