Dalsza przebudowa autostrady A6 na początku 2017 r.
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-09-15
Wykonawcy, którzy spełnili warunki uczestnictwa w przetargach na rozbudowę węzła Szczecin Kijewo (18 podmiotów) i przebudowę autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica (16 podmiotów) otrzymali zaproszenia do składania ofert cenowych. Wykonawcy będą mieli czas do 15 (węzeł Kijewo) i 16 listopada (odcinek autostrady A6 Dąbie - Rzęśnica) na złożenie ofert cenowych.
Podpisanie umów powinno nastąpić w I kwartale przyszłego roku.
Przebudowa odcinka szlakowego (Dąbie - Rzęśnica) będzie realizowana w formule Buduj, zakończenie realizacji planowane jest w 2019 roku. Natomiast przebudowa węzła Kijewo będzie realizowana w formule Projektuj i Buduj – inwestycja powinna się zakończyć w 2020 roku.
Autostrada A6 powstała w latach 30 ubiegłego wieku, od lat 1990 była sukcesywnie przebudowywana. Prowadzone przetargi obejmują przebudowę ostatnich brakujących fragmentów tej trasy – odcinka od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica o dł. 3,5 km (obecnie oznaczonego jako droga ekspresowa) i węzła Szczecin Kijewo.
W ramach prac znajdującą się w złym stanie poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Droga zostanie poszerzona o pas awaryjny, powstanie górne przejście dla zwierząt. Przebudowany zostanie węzeł Szczecin Kijewo łączący autostradę z DK nr 10. Obecnie na tym węźle nie ma pasów włączenia i wyłączenia dla niektórych relacji, pozostałe są nienormatywne, stan nawierzchni autostrady w rejonie węzła wymusił ograniczenie prędkości do 70 km/h. Roboty obejmą przebudowę węzła do pełnego węzła typu koniczyna z jezdniami zbiorczo – rozprowadzającymi w ciągu autostrady A6. Zostaną wybudowane nowe, szersze wiadukty węzła. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego, płynność jazdy i komfort podróżowania.