1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Do końca roku przetarg na S6 Koszalin – Słupsk. Powstanie w formule PPP do 2023 r.

Do końca roku przetarg na S6 Koszalin – Słupsk. Powstanie w formule PPP do 2023 r.

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-11-06
Do końca roku przetarg na S6 Koszalin – Słupsk. Powstanie w formule PPP do 2023 r.
Budowa brakującego fragmentu drogi ekspresowej S6 z Koszalina przez Słupsk do m. Bożepole Wielkie za Lęborkiem realizowana będzie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Ma on powstać do 2023 r. Zdjęcia: budowa S6, GDDKIA
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Koszalin – Słupsk ma być ogłoszony do końca tego roku. Na realizację czeka też fragment od Słupska do miejscowości Bożepole Wielkie. Z rządowych zapowiedzi wynika, że ten brakujący, liczący łącznie około 100 km, fragment powstanie w ramach partnerstwa publiczno- prywatnego PPP.

Przetarg na który czekamy dotyczy drogi ekspresowej S6 na odcinku od końca obwodnicy Koszalina i Sianowa do początku obwodnicy Słupska. Długość tego odcinka wynosi około 45,1 kilometrów. Resort infrastruktury obiecał, że przetarg na opracowanie elementów Koncepcji Programowej ruszy jeszcze w tym roku.

Prace te będą polegały m.in. na opracowaniu projektów umów oraz materiałów koniecznych do przeprowadzenia postępowań przetargowych. Ministerstwo Infrastruktury przewiduje, że pierwszy przetarg na wybór wykonawcy PPP zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2019 roku.

 

Analogiczny schemat działania przewidziany jest dla 55 kilometrowego odcinka od Słupska do miejscowości Bożepole za Lęborkiem.

 

Realizacja odcinków S6 na trasie Koszalin – Słupsk – Bożepole za Lęborkiem w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas. W zamian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Resort infrastruktury zapewnił, że zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie będzie wiązało się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych.

 

Rolą partnera prywatnego przy realizacji inwestycji będzie zaprojektowanie, uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie, utrzymywanie i eksploatowanie powierzonego odcinka drogi, zapewnienie finansowania w okresie budowy i eksploatacji oraz przekazanie drogi w uzgodnionym stanie po zakończeniu umowy.

 

Tak więc jeżeli uda się znaleźć partnerów do budowy odcinków Słupsk – Lębork to cała ekspresówka ze Szczecina do Trójmiasta ma szansę powstać do 2023 r.

 

Obecnie dobiega końca budowa drogi ekspresowej S6 w woj. zachodniopomorskim od Goleniowa koło Szczecina do Koszalina o łącznej długości ponad 140 km. Cała S6 – tzw. Trasa Kaszubska pomiędzy Bożympolem Wielkim a Gdynią jest też w fazie realizacji. GDDKIA podpisała w tym roku umowy w formuje projektuj i buduj z wykonawcami wszystkich trzech odcinków na jakie podzielono inwestycję. Pierwsze pojazdy pojadą tą trasą w II połowie 2021 r.

 

W 2019 r. ruszą przygotowania do budowy S6 – zachodniej obwodnicy Szczecina

 

Droga ekspresowa S6 docelowo ma mieć około 330 km długości. Połączy Szczecin, Police, Goleniów, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Trójmiasto z autostradą A1.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S6