• Facebook - conadrogach
Za rok ruszą przygotowania  do budowy S6 – zachodniej obwodnicy Szczecina
Można planować zachodnią obwodnicę Szczecina w ciągu drogi S6 wraz z tunelem przez Odrę. Zdjęcia: GDDKIA

Resort infrastruktury przeznaczył 8,5 mln zł na prace przygotowawcze zmierzające do realizacji zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Prace planistyczne mają rozpocząć się w przyszłym roku. Po 2020 roku możliwa będzie budowa ponad 50 kilometrowej trasy, która połączy A6 w Kołbaskowie z Północną Obwodnicą Goleniowa.

Prace przygotowawcze będą prowadzone w latach 2019–2020. Program inwestycji dotyczy procesu przygotowawczego. Zakres prac przygotowawczych obejmuje uproszczoną koncepcję programową wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.

Zakres zadania obejmuje budowę 51,6 km drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów do węzła Kołbaskowo oraz przebudowę istniejącej trasy do węzła Goleniów, a także budowę przejścia przez Kanał Policki i Odrę tunelem drążonym o długości ok. 3,1 km. W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych: Będargowo, Dołuje, Dobra, Tanowo, Police, Modrzewie, w tym zespolony Kołbaskowo.

 

Zachodnia obwodnica Szczecina w ciągu drogi S6 - mapa przebiegu

Zachodnia obwodnica Szczecina w ciągu drogi S6 - mapa przebiegu. Mapa: GDDKIA

Kluczowym elementem inwestycji będzie tunel pod rzeką Odrą w rejonie Police-Święta, który otworzy zupełnie nowe możliwości komunikacyjne dla Polic i całej północy Szczecina. Obecnie cały ruch z tego obszaru przebiega przez samo centrum Szczecina, gdzie znajdują się mosty przez Odrę. Ten ruch obejmuje wiele pojazdów jadących z i do fabryki chemicznej w Policach.

Szacuje się, że koszt realizacji całego zadania wyniesie około 4 mld zł. Trwają ustalenia, czy zadanie realizowane będzie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego czy tylko z funduszy państwowych. W tym drugim przypadku inwestycja musiałaby być ujęta w nowym Programie Budowy Dróg Krajowych jako zadanie priorytetowe.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Szczecinianin
2018-10-04 19:54
A jak mają Niemcy dojechać na wypoczynek, na zachodnie wybrzeże ? Ma być bezpiecznie i szybko.
MM
2018-09-25 12:44
Do @darek: Skoro mieszkasz gdzie indziej, to wyjaśniam: Szczecin ma takie unikalne położenie, że ma praktycznie tylko jedną porządną drogę (ul. Gdańska), która łączy jego główną, lewobrzeżną część z resztą Polski. Poważnie, spójrz na mapę. Całe lewobrzeże plus Police z zakładami chemicznymi musi jechać przez ścisłe centrum miasta i ulicę Gdańską aby się dostać do reszty kraju. Znasz inny taki, oprócz Świnoujścia, przypadek w Polsce? Czy Poznaniowi, Lublinowi lub Warszawie brakuje dróg które łączą miasto z resztą kraju? Szczecinowi brakuje. Tu nie chodzi o żaden "ring" który miałby kogokowiek nobilitować, ale o połączenie miasta z Polską. Bo póki co, chyba lepsze ma z Niemcami.
doDarek
2018-08-31 14:18
Za klika lat powstanie w Policach fabryka Polimery za ok 1 mld Euro. Strategiczna inwestycja dla Polski. W koło niej zapewne klika innych wielkich firm. Transport musi jakoś omijać Szczecin.
darek
2018-08-27 17:39
do Marek A ja mieszkam jeszcze gdzie indziej i dla mnie jeszcze inna droga jest priorytetem... Nawet Warszawa nie ma ringu a Wy chcecie dla takiego w sumie niewielkiego miasta ?
Marek
2018-08-18 12:41
Do @budujemy. Jakbyś mieszkał na lewobrzezu Szczecina to byś wiedział że ta inwestycja przez Świętą powinna być priorytetem!
rr
2018-08-16 13:35
jak to jest ze tunele są teraz tańsze od mostów (choćby zwodzonych)
odo
2018-08-10 19:44
Zgadza się trasa S1 z Bielska do Tychów to chyba jedna z najbardziej zatłoczonych tras w Polsce
budujemy
2018-08-09 14:14
Fakt odstąpienia wykonawcy od budowy tunelu w Świnoujściu winien dać impuls by poniechać inną inwestycję z tunelem pod Odrą (ponad 3km długości). Kasę wydacie na prace planistyczne i tyle z tego będzie. Zbudujcie lepiej S1 od Mysłowic do Bielska Białej. Tam są rzeczywiste korki, a długich tuneli pod rzekami. budować nie trzeba.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY