1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Duże zainteresowanie budową opóźnionej S1 z obwodnicą Bierunia

Duże zainteresowanie budową opóźnionej S1 z obwodnicą Bierunia

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-08-13
Duże zainteresowanie budową opóźnionej S1 z obwodnicą Bierunia
Znamy chętnych do budowy S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Zdjęcia: GDDKIA
Dziewięć firm zainteresowanych jest budową odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. To pierwszy z dwóch przetargów, których realizacja pozwoli domknąć S1 Mysłowice - Bielsko-Biała. W toku jest jeszcze przetarg na odcinek Mysłowice - Bieruń.

Realizacja drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Oświęcim, mimo, że nie ruszyła ma już bardzo długą historię. Przetarg na zaprojektowanie i budowę S1 na odcinku Mysłowice – Oświęcim Generalna Dyrekcja ogłosiła jeszcze w październiku 2019 roku, równolegle z innymi odcinkami drogi S1 Mysłowice – Bielsko – Biała tj. Oświęcim – Dankowice oraz Dankowice – Bielsko-Biała, a w grudniu na realizację powiązanej z S1 obwodnicy Oświęcimia. Obecnie dla tych trzech zadań trwają prace projektowe, po których wykonawcy przystąpią do budowy. Według kontraktów dwoma odcinkami S1 Oświęcim – Dankowice – Bielsko-Biała) mamy pojechać w IV kwartale 2023 r., a obwodnicą Oświęcimia wiosną 2024 r.

Mapa drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko Biała, umowa na obwodnicę Oświęcimia

Mapa drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko Biała. Umowa na obwodnicę Oświęcimia podpisana pod koniec 2019 r. była ostatnią. Nadal czekamy na umowy na odcinki na północ od Oświęcimia. Zdjecia: GDDKIA

Niestety, procedury przetargowe dla S1 Mysłowice – Oświęcim trwają po dziś dzień. Pierwszy z przetargów obejmował cały fragment i przedłużał się z powodu odwołań i zmian decyzji GDDKiA. Ostatecznie GDDKIA unieważniła przetarg i zdecydowała o jego realizacji w podziale na dwa odrębne zadania:

  • Odcinek I/A Bieruń – Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia,
  • Odcinek I/B Mysłowice (Kosztowy II) – Bieruń.

Był też pomysł by zadanie bez przetargu zlecić firmie budującej sąsiedni odcinek. Decyzja została zaskarżona przez firmę Strabag i konieczne były dwa nowe przetargi. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Droga S1 powstanie z dużym poślizgiem. GDDKIA dzieli budowę S1 Mysłowice - Oświęcim

Pierwszy przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).

W przetargu wpłynęło dziewięć ofert. Ofertę z najniższa ceną, 212 701 633,06 zł, złożyła firma Strabag. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mota Engil Central Europe i PORR, które wyceniło ją na kwotę 274 811 936 zł. Kosztorys GDDKiA to 239 631 240,91 zł.

Pozostałe oferty:

  • Rubau Polska - 217 740 315,04 zł
  • Budimex - 223 412 761,68 zł
  • Polaqua - 223 433 306,85 zł
  • Konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav Infrastructure - 225 004 667,37 zł
  • Konsorcjum NDI, NDI Sopot - 225 787 507,74 zł
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 226 320 000 zł
  • Konsorcjum Mirbud, Kobylarnia - 266 896 654,86 zł.

Drugi przetarg dotyczy 10-km odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Termin złożenia ofert oraz ich otwarcia wyznaczono na 20 sierpnia 2021 roku.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1 Jak dojadę - Bieruń Jak dojadę - Mysłowice