Dwie jezdnie autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica bez utrudnień
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-12-15
Odcinek autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica o długości 3,5 km posiadał nawierzchnię betonową, która była w złym stanie. Droga nie miała pasa awaryjnego i ogrodzenia. W ramach przebudowy drogi została wykonana nowa, szersza nawierzchnia bitumiczna, powstało górne przejście dla zwierząt i ogrodzenie drogi.
- W przyszłym roku zostanie jeszcze wykonywana bramownica dla oznakowania przed węzłem Rzęśnica oraz zrealizowane zostaną nasadzenia zieleni – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Finisz prac na budowie obwodnicy Wałcza. To nowy odcinek S10 na mapie Polski
Przebudowę autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica pierwotnie realizowała firma Energopol Szczecin. Wykonawca ten pomimo osiągnięcia zaawansowania 80 proc. wstrzymał roboty, co doprowadziło do odstąpienia przez GDDKiA od umowy na realizację inwestycji w październiku 2019 roku.
Nowa droga ekspresowa S10 Szczecin – Bydgoszcz – Toruń – Warszawa. Kiedy?
Priorytetem było wykonanie robót drogowych, tak aby uruchomić dwie jezdnie jeszcze przed wakacjami. Firma PRD Nowogard rozpoczęła roboty na wiosnę tego roku i zakończyła je już w czerwcu, co umożliwiło na czas wakacji udrożnienie przejazdu autostradą zgodnie z planem. Dokończenie przejścia dla zwierząt i wygrodzenie trasy było odrębnym zadaniem, które zrealizowała firma Budimex. Utrudnienia zostały wprowadzone na początku września, po okresie wzmożonego ruchu turystycznego nad morze. Obecnie zakończyły się utrudnienia związane z tymi robotami, a kierowcy mają do dyspozycji obie jezdnie na obwodnicy Szczecina w ciągu A6.