Dwujezdniowa DK75 - obwodnica Brzeska ułatwi dojazd do autostrady A4
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-10-30
Sześć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie pierwszego odcinka drogi krajowej DK75 Brzesko - Nowy Sącz, przebiegającego po zachodniej stronie Brzeska i będącego kontynuacją łącznika z autostradą A4 oddanego do ruchu w 2016 r. Jako najkorzystniejsza wybrana została oferta firmy Eurovia Polska opiewająca na ponad 98,3 mln zł. Oferty oceniane były według kryteriów: cena (60 proc.), termin realizacji (10 proc.), przedłużenie okresu gwarancji (30 proc.). Na realizację zadania wykonawca będzie miał 36 miesięcy. Zgodnie z procedurą pozostali wykonawcy startujący w przetargu mogą się odwołać się od wyboru najkorzystniejszej oferty w ciągu 10 dni. Jeśli tak się nie stanie wkrótce drogowcy będą mogli podpisać umowę.
Małopolskie: DK94 przez Modlnicę po rozbudowie będzie dwujezdniowa
W ramach realizacji zadania wykonawca ma wybudować drogę główną ruchu przyspieszonego (klasy GP), łącznice, dodatkowe jezdnie w pasie drogowym drogi głównej, obiekty inżynierskie i system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne oraz retencyjno-infiltracyjne. Przebudowie podlegać będą istniejące drogi i skrzyżowania oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Zadanie przewiduje również wyburzenia, przełożenie koryta rzeki Uszwicy, wykonanie zabezpieczeń akustycznych przejść dla zwierząt i przebudowę infrastruktury towarzyszącej.
Budowa S7 w Małopolsce - odcinki, terminy, nowa Zakopianka i odc. Rabka - Chyżne
II część „łącznika brzeskiego” z autostradą A4, a jednocześnie zachodnia obwodnica Brzeska, przebiegająca w ciągu DK75, będzie dwujezdniowa klasy GP. Trasa rozpocznie się od zrealizowanego już i oddanego do ruch w 2016 r. I etapu łącznika, który przebiega od węzła Brzesko na A4 do DK94. Będzie miała długość ok. 3 km. Włączenie jej do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ul. A. Mickiewicza. Budowa II etapu „łącznika brzeskiego” pozwoli na odsunięcie od miasta ruchu tranzytowego, pomiędzy autostradą A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu w Brzesku.
Przypomnijmy, realizacja Sądeczanki DK75 została podzielona na dwa odcinki:
- odcinek I – drugi etap łącznika brzeskiego o długości 3 km (obwodnica Brzeska),
- odcinek II – od Brzeska do Nowego Sącza o długości ok. 45 km.
Dla odcinka Sądeczanki od Brzeska do Nowego Sącza GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze. Analizowane są różne warianty przebiegu trasy.