1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Małopolskie: DK94 przez Modlnicę po rozbudowie będzie dwujezdniowa

Małopolskie: DK94 przez Modlnicę po rozbudowie będzie dwujezdniowa

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-10-13
Małopolskie: DK94 przez Modlnicę po rozbudowie będzie dwujezdniowa
Ruszyła rozbudowa DK94 w Modlnicy koło Krakowa
Z początkiem października w okolicach Krakowa rozpoczęła się rozbudowa 1-jezdniowej drogi krajowej nr 94. Dzięki tej inwestycji kierowcy zyskają 2-jezdniową trasę na odcinku o długości ok. 1,5 km od węzła Modlnica do ronda ze zjazdem na Giebułtów, w gminie Wielka Wieś.

Rozpoczynająca się rozbudowa jest kontynuacją większego zadania, które pozwoli na zwiększenie przepustowości, bezpieczeństwa i komfortu jazdy przez mocno zurbanizowane podkrakowskie miejscowości. Jedno rondo w Modlnicy już powstało, w miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z drogą powiatową (ul. Ojcowską) w kierunku Giebułtowa. Wraz z tym rondem rozbudowany został także odcinek DK94 o długości 715 m. Inwestycję oddano do ruchu w maju 2020 r. Teraz nadszedł czas na przebudowę dalszej części DK94 o długości 1,5 km w kierunku Krakowa, do węzła Modlnica do S52 Północnej Obwodnicy Krakowa.

Na budowie S52 Północnej Obwodnicy Krakowa - zdjęcia 

Wykonawca przystąpił już do prac przygotowawczych, polegających m.in. na rozebraniu wysepek rozdzielających pasy ruchu na skrzyżowaniach. Ruszyła też wycinka drzew.

Z uwagi na prowadzone prace ruch będzie się odbywał zachodnim pasem i poboczem w dwóch kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 50 km/godz.

Budowa potrwa 12 miesięcy, z 3 miesięcznym okresem zimowym (od 15 grudnia do 15 marca), czyli do końca 2021 roku. Jednak, jak zaznaczają drogowcy, z uwagi na to, że jednocześnie z budową rozpoczną się prace archeologiczne, termin zakończenia może się przesunąć.

Będzie rozbudowa węzła Kraków Południe na połączeniu autostrady A4 z Zakopianką

Koszt wszystkich prac wyniesie ponad 35 mln zł. Po ukończeniu inwestycji przebudowany do dwóch jezdni odcinek DK94 od granicy Krakowa na północ będzie miał ponad 2 km długości i trzy ronda turbinowe, usprawniające ruch.

To nie jedyna inwestycja na północy Krakowa. W lipcu ruszyła budowa Północnej Obwodnicy Krakowa (POK) w ciągu drogi ekspresowej S52. Nowy odcinek obwodnicy Krakowa będzie miał 12,5 km. Według zapisów kontraktowych kierowcy będą mogli pojechać nową trasą w 2023 roku. Jego realizacja pochłonie 1,43 mld zł.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 94