Dziewięć firm walczy o budowę S6 Szemud - Gdynia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-10-18
Oferty będą oceniane pod katem trzech kryteriów: termin realizacji – 5 proc. (do budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca, a do projektowania tak), gwarancja i cena – 90 proc. Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad przewidziała na to zadanie 852 873 285,40 zł. Trzy ze złożonych ofert przekraczają kosztorys zamawiającego. Najtaniej swoje prace wyceniła POL-AQUA Sp. z o.o. – 817.110.153,92. Zaraz za nią jest Metrostav Polska SA – 818.465.397,79 zł. Wszyscy oferenci zaproponowali 34 miesiące na wykonanie zadania i 10 lat gwarancji.
Odcinek S6 Szemud – Gdynia Wielki Kack
Początek zadania 4 znajduje się za węzłem Szemud, a koniec odcinka zadania 4 znajduje się za węzłem Gdynia Wielki Kack, na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Odcinek drogi ekspresowej S6 ma ok. 20,2 km długości oraz dodatkowo 2,9 km ma długość rozbudowywanego odcinka istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu - będą to trzy pasy. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.
Lokalizacja odcinka drogi ekspresowej S6 Szemud - Gdynia. Mapa: GDDKIA
Przypomnijmy, budowa drogi ekspresowej w woj. zachodniopomorskim już trwa. Do realizacji skierowano też odcinek od Gdyni do Bożepola Wielkiego. Pod znakiem zapytania stoi budowa S6-ki w kierunku Słupska i Koszalina.
Interwencje z UE ws. budowy drogi ekspresowej S6
Powstaje 120 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 - zdjęcia lotnicze