Ekspresowa S69 od Bielska-Białej do Buczkowic otwarta!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-11-06
Droga ekspresowa S69 Bielsko-Biała - Żywiec, odcinek Bielsko Biała (Mikuszowice) - Buczkowice. Fot. GDDKiA
Dzisiaj tj. 6 listopada do ruchu przekazany zostaje ponad 6 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S69 od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice. Oddany odcinek to pierwszy z dwóch, budowanej drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała-Żywiec-Zwardoń, o łącznej długości 15,56 km. Kolejny odcinek S69 do Żywca pozostaje nadal w budowie.
Przebieg drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała - Żywiec, mat. GDDKiA
Przypomnijmy, budowę 15,56 km drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała – Żywiec - Zwardoń, odcinek węzeł „Mikuszowice” („Żywiecka/Bystrzańska”) – Żywiec podzielono na dwa etapy: odcinek o długości 6,15 km od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) został oddany do ruchu w 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót. Do wykonania całości zadania pozostał odcinek o długości 9,460 km od węzła Buczkowice do Żywca, który wykonawca ma wybudować do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (bez okresów zimowych), co przypada na 3 kwartał 2015 r.
Oddany fragment drogi ekspresowej S69 Mikuszowice - Buczkowice pozwoli na skrócenie dojazdu do Żywca o około 15 minut i ułatwi komunikację przyległych terenów gmin: Wilkowice (sołectwa: Bystra Śląska i Wilkowice) oraz Buczkowic (sołectwo Rybarzowice) Odcinek ten będzie można teraz pokonać w już około 4 minuty. Kierowcy mogą poruszać się w pełni bezpieczną i komfortową drogą ekspresową S69 o 2 szerokich 10-metrowych jezdniach po dwa pasy ruchu, o szerokości 3,5 m każdy w obu kierunkach, wraz z pasem awaryjnym o szerokości 2,50 m. Bezpieczny wjazd i wyjazd na drogę ekspresową umożliwiają dwa węzły drogowe: „Wilkowice” typu WB „półkoniczyna” z pętlami w ćwiartkach przeciwległych oraz „Buczkowice” typu WA „trąbka”.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S69 Bielsko Biała - Buczkowice
Budowa drogi ekspresowej S69 pozwoli na usprawnienie połączeń Polski ze Słowacją i dalej południową częścią Europy. Droga S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe będzie słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite (w trakcie budowy).
Budowa S69 od Bielska Białej węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice w liczbach:
Na potrzeby budowy tego odcinka drogi zużyto:
Przypomnijmy, budowę 15,56 km drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała – Żywiec - Zwardoń, odcinek węzeł „Mikuszowice” („Żywiecka/Bystrzańska”) – Żywiec podzielono na dwa etapy: odcinek o długości 6,15 km od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) został oddany do ruchu w 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót. Do wykonania całości zadania pozostał odcinek o długości 9,460 km od węzła Buczkowice do Żywca, który wykonawca ma wybudować do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (bez okresów zimowych), co przypada na 3 kwartał 2015 r.
Oddany fragment drogi ekspresowej S69 Mikuszowice - Buczkowice pozwoli na skrócenie dojazdu do Żywca o około 15 minut i ułatwi komunikację przyległych terenów gmin: Wilkowice (sołectwa: Bystra Śląska i Wilkowice) oraz Buczkowic (sołectwo Rybarzowice) Odcinek ten będzie można teraz pokonać w już około 4 minuty. Kierowcy mogą poruszać się w pełni bezpieczną i komfortową drogą ekspresową S69 o 2 szerokich 10-metrowych jezdniach po dwa pasy ruchu, o szerokości 3,5 m każdy w obu kierunkach, wraz z pasem awaryjnym o szerokości 2,50 m. Bezpieczny wjazd i wyjazd na drogę ekspresową umożliwiają dwa węzły drogowe: „Wilkowice” typu WB „półkoniczyna” z pętlami w ćwiartkach przeciwległych oraz „Buczkowice” typu WA „trąbka”.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S69 Bielsko Biała - Buczkowice
Budowa drogi ekspresowej S69 pozwoli na usprawnienie połączeń Polski ze Słowacją i dalej południową częścią Europy. Droga S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe będzie słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite (w trakcie budowy).
Budowa S69 od Bielska Białej węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice w liczbach:
- 4 mosty,
- 5 wiaduktów,
- 41 przepustów skrzynkowych i 21 przepustów rurowych,
- droga zasadnicza o długości 6,15 km,
- drogi poprzeczne o długości 1,95 km,
- drogi wewnętrzne o długości 10,2 km,
- 142 zjazdy.
Na potrzeby budowy tego odcinka drogi zużyto:
- mieszanki mineralno-asfaltowej 110 tys. ton, w tym SMA 15,5 tys. ton (bez obiektów mostowych) na warstwę ścieralną o grubości 4 cm.
- stali 3,9 tys. ton
- betonu 33,8 tys. m3
- kruszywa na podbudowę 40 tys. ton
- wymiany gruntu/wzmocnienia podbudowy wykopów/nasypów