1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ekspresową S8 z Wrocławia do Sieradza!

Ekspresową S8 z Wrocławia do Sieradza!

  1. conadrogach.pl
  2. info. pras
  3. 2014-10-30
Ekspresową S8 z Wrocławia do Sieradza!
Droga ekspresowa S8 Walichnowy - Złoczew - Sieradz, fot. Strabag
Od środy, tj. 29 października kierowcy mogą korzystać z dwóch nowych odcinków drogi ekspresowej S8 o łącznej długości około 40 km. Łączna wartość obu kontraktów realizowanych na trasie Walichnowy - Złoczew - Sieradz przez Grupę STRABAG to blisko 1,2 mld zł netto. Konsorcja na ich realizację miały około 2 lat i 7 miesięcy. Dzięki nowemu odcinkowi S8 można ekspresową drogą przejechać już z Wrocławia do Sieradza.
Konsorcja spółek z Grupy STRABAG, przekazały dwa odcinki  wybudowanej drogi ekspresowej S8: od Węzła Walichnowy do Węzła Złoczew oraz od Węzła Złoczew do Węzła Sieradz Południe. W ramach budowy dwóch odcinków, II i IV powstało łącznie 38,6-kilometrów drogi ekspresowej wybudowanej w technologii betonowej, dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra każdy z 2,5-metrowym pasem awaryjnym. Inwestycje obejmowały budowę węzła drogowego „Złoczew” i „Sieradz Południe” z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej. POwstało również w sumie 31 obiektów mostowych o łącznej długości 2,8 km i powierzchni 60.494 mkw., 143 przepusty, w tym przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz płazów i bramownice dla nietoperzy. Wybudowano 2 kładki dla pieszych, po jednej na każdym odcinku. Prace wykończeniowe objęły budowę MOP „Chojny” na odcinku II  i „Dąbrowa Wielka” na odcinku IV wraz z infrastrukturą techniczną oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi, oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych. Projekty dostosowane zostały do najwyższych norm środowiskowych. W ramach prac wykonano podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, przepompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na dwóch około 11-kilometrowych odcinkach trasy łącznie powstało 132 tys. mkw. ekranów akustycznych, zamontowano  także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe.

Droga ekspresowa S8 jest główną arterią drogową łączącą aglomerację łódzką, warszawską i wrocławską. - Nowa droga pozwoli  odciążyć  istniejące i poważnie obciążone dotąd  drogi  krajowe nr 8, 12 czy 14, ale także sprawi, że podróżowanie stanie się bardziej komfortowe i szybsze  – mówi Wojciech Trojanowski, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o. o.

Budowę drogi ekspresowej S8 na terenie województwa łódzkiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła w sumie na dziewięć odcinków. Prace przy ostatnich czterech  rozpoczęły się w 2012 r. Nowe odcinki pozwolą na szybki przejazd od Łodzi w kierunku Wrocławia, natomiast cały przebieg nowo budowanej drogi ekspresowej S8 w przyszłości połączy dwa odległe ośrodki tj. Wrocław z Białymstokiem, dzięki czemu poprawi przepustowość ruchu aglomeracji wrocławskiej, łódzkiej, warszawskiej i białostockiej.

Budowa drogi ekspresowej S8 Walichnowy - Złoczew i Złoczew - Sieradz w liczbach:

  • Wykopy: 560.700 tys. m3

  • Nasypy: 6,4 mln m3

  • Beton: 157.648 tys. m3 przywieziony w 17.922 betonowozach,

  • Nawierzchnia betonowa i podbudowa z chudego betonu: 455 tys. m3

  • Nawierzchnia bitumiczna: 162,1 tys. ton

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8 Jak dojadę - Wrocław Jak dojadę - Łódź