1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Finisz na S7 Tarczyn – Grójec. Pozostała część wylotówki z Warszawy z dużym opóźnieniem

Finisz na S7 Tarczyn – Grójec. Pozostała część wylotówki z Warszawy z dużym opóźnieniem

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-12-02
Finisz na S7 Tarczyn – Grójec. Pozostała część wylotówki z Warszawy z dużym opóźnieniem
Końcówka prac na S7 Grójec - Tarczyn. Niestety na odc. Tarczyn - Lesznowola - Warszawa są bardzo duże opóźnienia. Zdjęcia: GDDKIA
W 2021 roku kierowy mieli dostać ekspresową drogę S7 – południowy wylot z Warszawy w kierunku Grójca. To 29 kilometrów ekspresówki budowanej w podziale na trzy zadania. Z planów zrealizowany będzie jedynie odcinek pomiędzy Grójcem (połączenie z istniejącą drogą S7) a Tarczynem. Pozostałe dwa odcinki w kierunku stolicy odpłynęły w czasie z uwagi na problemy z wykonawcami i zerwane umowy.

Kierowcy po raz kolejny muszą uzbroić się w cierpliwość. Nie za rok, a dopiero za co najmniej trzy lata komfortowo S7-ką wyjedziemy z Warszawy w kierunku Krakowa. Mimo, że prace przy realizacji podwarszawskiej ekspresówki ruszyły jeszcze w 2017 roku, to dwa z trzech zadań zrealizowane będą z dużym opóźnieniem.

Budowę drogi S7 Warszawa – Grójec podzielono na trzy odcinki:

  • S7 Węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
  • S7 Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
  • S7 Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Najbardziej zaawansowany, blisko 8-kilometrowy odcinek od węzła Tarczyn Północ do włączenia w S7 obwodnicę Grójca, realizuje Mota-Engil Central Europe, a wartość kontraktu to ok. 203,4 mln zł. Zaawansowanie robót sięga już 90 proc. Nawierzchnia na trasie głównej już została ułożona. Prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego, grodzeniem trasy, montażem barier energochłonnych, ekranów przeciwhałasowych. Na obiektach realizowane są roboty wykończeniowe takie jak np. wykonywanie schodów czy montaż balustrad.

Kiedy ekspresowa obwodnica Warszawy?

Mapa dróg ekspresowych wokół Warszawy. Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec

Mapa dróg ekspresowych wokół Warszawy. Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec w budowie do 2023 r. Mapa: GDDKIA

Dla kolejnych dwóch odcinków drogi S7 w stronę Warszawy prace są mocno opóźnione. Chodzi o odcinki:

S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola (długość ok. 6,6 km), którego pierwszym wykonawcą było konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau, a obecnie prace realizuje Polaqua

S7 do węzła Tarczyn Północ do Lesznowola (długość ok. 14,8 km), wykonawcą było IDS-BUD, z którym GDDKIA zerwała umowę i obecnie szykuje się do ogłoszenia nowego przetargu.

Tylko 135 km zbudowanych dróg w 2020 r. Prowadzone inwestycje mają przynieść więcej

Na pierwszym odcinku, którego bieg rozpoczyna się od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, a kończy się na węźle Lesznowola, nowy wykonawca rozpoczął prace w lutym tego roku, a zaawansowanie robót już przekroczyło 30 proc. Wykonawca realizuje prace ziemne związane z budową nasypów, konstrukcją drogi, przebudowuje kolizje urządzeń podziemnych, a także buduje obiekty, gdzie trwają takie prace jak m.in. zbrojenie i betonowanie podpór czy ustrojów nośnych. Nowym odcinkiem „eski” mamy pojechać jesienią 2022 roku.

Na środkowym odcinku S7, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. W października br. GDDKiA zerwała umowę z firmą IDS-BUD. Nowy przetarg ma ruszyć jeszcze w tym roku. Do dokończenia jest bardzo dużo, bo zaawansowanie rzeczowe wykonanych prac według stanu z dnia zerwania umowy wynosiło niewiele ponad 6%.

Problemy z budową S7 Warszawa – Grójec. GDDKIA zerwała umowę z IDS-BUD

Realizowana droga ekspresowa S7 rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Lesznowola Jak dojadę - Tarczyn