Firmy chcą ponad 1,5 mld zł za budowę S11 Koszalin – Bobolice
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-11-30
Drogowcy wyłonili wykonawców trzech 3 odcinków ekspresowej trasy S11 z Koszalina do Bobolic:
- S11 Koszalin – Zegrze Pomorskie (dł. 16,8 km): Budimex S.A., wartość oferty 579,81 mln złotych,
- S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) - (dł. 19,28 km): Mostostal Warszawa S.A., wartość oferty 478,3 mln złotych,
- S11 Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice (dł. 11,6 km): PBDiM Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A., wartość oferty 450 mln złotych.
Tradycyjnie już oferty znacznie przewyższały budżet założony przez GDDKIA. Konieczne było zwiększenie finansowania inwestycji przez Ministerstwo Infrastruktury o 252,7 mln złotych. Teraz przy braku odwołań i pozytywnej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe byłoby podpisanie umów z wykonawcami. Proces ten potrwa jednak dłużej, bo w przypadku odcinków Koszalin - Zegrze Pomorskie i Kłanino (węzeł Koszalin Południe) - Bobolice jeden z wykonawców złożył skargę do sądu na wyrok KIO dotyczący wcześniejszego wykluczenia z przetargu.
Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). Przy założeniu, że nie będzie wielkich opóźnień w procedurach przetargowych to zakończenie realizacji tego odcinka S11 planowane jest w 2023 roku.
Mapa drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice. Mapa: GDDKIA
Przypomnijmy, inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej S11 na odcinku Koszalin – Bobolice o długości 47,7 km. W ramach zadania powstaną 4 nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany. Nowa trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej krajowej 11-stki. Odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z miejscowości przy obecnej DK11.
Projektowanie trasy S11 w Wielkopolsce w zawieszeniu
Droga ekspresowa S11 docelowo będzie miała 550 km długości i połączy 4 województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie oraz śląskie. Korytarz drogi prowadzi w większości śladem obecnej drogi krajowej nr 11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. To jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej łącząca środkowe i wschodnie wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem. W tym roku na mapie drogowej przybyło jedynie 12 kilometrów trasy - obwodnica Szczecinka.
Nowa droga ekspresowa S11 omija Szczecinek. Będzie też obwodnica na DK20