1. Strona główna
  2. Informacje
  3. GDDKIA szuka wykonawcy S7 Lesznowola – Tarczyn. Opóźnienie na odcinku do Grójca

GDDKIA szuka wykonawcy S7 Lesznowola – Tarczyn. Opóźnienie na odcinku do Grójca

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-02-26
GDDKIA szuka wykonawcy S7 Lesznowola – Tarczyn. Opóźnienie na odcinku do Grójca
Wyjazd z Warszawy na południe drogą S7 - będzie nowy wykonawca odc. Lesznowola - Tarczyn. Zdjęcia: GDDKIA
W przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 15-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłem Lesznowola a węzłem Tarczyn Północ wpłynęło sześć ofert. To już kolejne podejście do realizacji odcinka południowej wylotówki z Warszawy, czyli S7 Warszawa - Grójec. Na pozostałych dwóch odcinkach trwają prace, ale i tu nie obyło się bez opóźnień.

Poznaliśmy oferty na środkowy odcinek S7 Warszawa – Grójec. Drogowcy na kontynuację realizacji tego zadania przewidzieli budżet około 636,4 mln zł.  Spośród sześciu ofert cztery mieszą się w założonym budżecie. Najniższą ofertę na kwotę ponad 510,5 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Dalej w kolejności cenowej jest konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia (partner) - 577 mln zł, Strabag – prawie 580,8 mln zł i konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe (lider), Budpol (partner) – ponad 608,5 mln zł.

- Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Ponadto wymaganiem inwestora jest dopuszczenie do ruchu trasy po ciągu głównym w terminie 13 miesięcy od podpisania umowy (tzw. pierwszy kamień milowy) – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czarne chmury nad Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Decyzja środowiskowa dla S17 Drewnica – Ząbki – Warszawa Wschód uchylona

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km „starej” DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.


Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec i obwodnicy Warszawy

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec i obwodnicy Warszawy. Mapa: GDDKIA

Odcinek Lesznowola – Tarczyn jest jednym z trzech na jakie podzielono budowę południowej wylotówki z Warszawy. Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem obejmuje odcinki:

  1. S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km

    Na odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola , zaawansowanie sięga prawie 33 proc. Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie prace kontynuuje firma Polaqua.

    Prowadzone są prace związane z odhumusowaniem dróg lokalnych, robotami ziemnymi na trasie głównej oraz zbrojeniem obiektu w rejonie m. Zgorzała i budową przejścia dla zwierząt małych w rejonie m. Zamienie. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.

  2. S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km – ponownie w postępowaniu przetargowym, otwarcie ofert.

  3. S7 od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km

    Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. W grudniu 2020 r. przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót przekroczyło 88 proc. Na jednym z obiektów węzła Tarczyn Południe prowadzone są prace związane z wykonaniem oczepów murów oporowych. Ponadto wykonywane są studnie w ramach budowy kanalizacji deszczowej. Umowny termin zakończenia robót mija w drugiej połowie marca br., niemniej jednak w rozpatrywaniu jest roszczenie wykonawcy o wydłużenie czasu na ukończenie, co oznacza, że termin może zostać przedłużony w przypadku uznania roszczenia.

    Realizowana trasa ekspresowa S7 rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Od Grójca do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego dojedziemy już w ekspresowym tempie. W grudniu 2019 roku, na około pięć miesięcy przed terminem umownym, udostępniono kierowcom ciąg główny drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód. Ten niespełna 8-kilometrowy fragment S7 połączył zrealizowane wcześniej odcinki i w efekcie kierowcy mają teraz do dyspozycji blisko 200 km nieprzerwanej dwujezdniowej drogi ekspresowej.

Budowa drogi ekspresowej S7 trwa od ponad dziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, że będzie ukończona w najbliższych latach. Trasa S7 posiada relację Gdynia (Morska) - S6 (Gdańsk) - Elbląg - Olsztynek - Płońsk - Warszawa - Radom - Kielce - A4 (Kraków Bieżanów) - (wspólny przebieg S7 i A4) - A4 (Kraków) - Rabka-Zdrój (Zabornia). Oznacza to, że praktycznie cały przebieg drogi krajowej nr 7 planowany jest jako droga ekspresowa. S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju.

Do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

Trwają prace w terenie na ponad 70-kilometrowym odcinku S7 od granicy województwa warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do obwodnicy Płońska.

 

Z problemami realizowana jest budowa S7 realizowana pomiędzy granicą woj. świętokrzyskiegi i małopolskiego a Krakowem:

Budowa 55 km trasy S7 na północ od Krakowa - roboty jedynie na ponad 30 km

Z kolei na południu budowa Zakopianki zakończy się najwcześniej na przełomie 2021 i 2022 roku:

GDDKIA: Chcemy oddać tunel na Zakopiance do końca roku

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Lesznowola Jak dojadę - Tarczyn