1. Strona główna
  2. Informacje
  3. GDDKIA zasypana pytaniami o Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej

GDDKIA zasypana pytaniami o Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-03-07
GDDKIA zasypana pytaniami o Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej
Jak obiegnie Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w ciągu A50 i S50? Zdjęcia: GDDKIA
Okazuje się, że zainteresowanie planami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu autostrady A50 i drogi ekspresowej S50 przerosło możliwości Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pytań i wątpliwości jest tak dużo, że drogowcy zawiesili spotkania informacyjne i muszą usiąść do dodatkowych analiz.

- W wyniku dotychczas przeprowadzonej serii spotkań informacyjnych, dotyczących wstępnych prac koncepcyjnych dla planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, podjęliśmy decyzję o ich czasowym zawieszeniu. O wznowieniu poinformujemy, po przeprowadzeniu stosownych analiz – poinformował warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Obecnie projektanci pracują nad opracowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, którego celem jest wskazanie optymalnych wariantów przebiegu tej drogi.

- Dotychczasowe spotkania informacyjne pokazały nam potrzebę przeprowadzenia dodatkowych, wieloaspektowych analiz. Dotyczyć one będą m.in. kwestii środowiskowych, społecznych oraz optymalnych powiązań komunikacyjnych, uwzględniających lokalne potrzeby i plany pozostałych inwestorów. Bierzemy przy tym pod uwagę szczególny charakter tej części Mazowsza oraz potencjalną skalę oddziaływania planowanych inwestycji – dodają drogowcy.

Mapy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu dróg A50 i S50

Mapa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu dróg A50 i S50

Mapa: GDDKIA

Projektowanie A50 – S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej potrwa do 2026 r.

Przypominamy, że spotkania informacyjne, dotyczyły wariantowego przebiegu projektowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), od obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa do drogi ekspresowej S7 na odcinku między Tarczynem i Grójcem. Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest firma TRAKT. Umowa, o wartości ok. 12,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r. 

Wcześniej, z końcem stycznia 2023 r., ruszyły spotkania dla przebiegu odcinka OAW, od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa. Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A50 Utrudnienia na drodze S50 Jak dojadę - Warszawa