Projektowanie A50 – S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej potrwa do 2026 r.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-07-06
Rusza projektowanie dwóch odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Prace obejmą opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU). Łącznie prace projektowe pochłoną ok. 21 mln zł i będą realizowane przez dwa biura projektowe: Transprojekt Warszawa i firmę TRAKT. Umowę zawarto 6 lipca 2022 r.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy. Przeciąga się budowa węzła Warszawa Wschód (Zakręt)
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej realizowana w podziale na dwa odcinki:
- Odcinek S50 na odcinku od S10 do DK92
Wykonawcą dokumentacji jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, zostanie zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
W ramach umowy biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg zachodniego odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w rejonie Naruszewa a drogą krajową nr 92. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej. - Odcinek S50/A50 na odcinku od DK92 do S7
Wykonawcą dokumentacji jest firma TRAKT. Umowa, o wartości ok. 12,5 mln zł, zostanie zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
W ramach umowy biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej OAW połączy drogę ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z S7 na południe od Warszawy.
Budowa dróg jest coraz droższa. Dodatkowe 2,7 mld zł na inwestycje z PBDK i obwodnice
S10 i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW)
GDDKiA opracowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 (odcinek Toruń - Warszawa) wraz z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Zaproponowano cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy, a efekty prac przedstawiono samorządom.
Warianty OAW to jedynie osie korytarzy wskazane podczas opracowania Studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po ok. 5 km szerokości, z dodatkowymi poszerzeniami w miejscach wymagających szerszych analiz. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP.
Droga ekspresowa S10 przez Włocławek. Taki wariant GDDKIA uznaje za najkorzystniejszy
Mapa - droga ekspresowa S10 i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50 i A50. Warianty poprowadzenia trasy. Mapa: GDDKIA
Wykonawca Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami niezbędnymi do uzyskania DŚU dla części OAW między jej północnym połączeniem z S10 i południowym z S7 przeanalizuje obszar wskazany na mapie. Zaproponuje w nim możliwe warianty przebiegu drogi.
Ustalenie docelowego przebiegu inwestycji nastąpi w procedurze wydania DŚU przez właściwego miejscowo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Rozwiązanie, dla którego zostanie wydana DŚU, na kolejnym etapie prac projektowych będzie podlegało uszczegółowieniom.
Dalsze prace będzie można prowadzić po pozyskaniu na nie środków finansowych.