Grupa wsparcia dla budowy S14 – zachodniej obwodnicy Łodzi
Mimo że chęć wybudowania 28-kilometrowego odcinka drogi S14 zgłosiło aż 11 firm, jednak każda z nich zaproponowała cenę znacznie wyższą, niż zakładała GDDKiA. Samorządowcy, parlamentarzyści i radni regionu łódzkiego obawiają się, że rząd wycofuje się z budowy trasy. Zdjecia: GDDKIA

- Dziś mówimy politykom i rządowi PiS „sprawdzamy”, spełnijcie własne obietnice – mówili zgodnie samorządowcy, posłowie i radni, którzy domagają się dokończenia budowy drogi ekspresowej S14, która od zachodu domknie obwodnicę Łodzi.

Według informacji pojawiających się w mediach rząd PiS chce wycofać się z budowy drogi S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi. Mimo że chęć wybudowania 28-kilometrowego odcinka zgłosiło aż 11 firm, jednak każda z nich zaproponowała cenę znacznie wyższą, niż zakładała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Najtańsza oferta była o 150 mln zł droższa od założeń kosztorysu inwestora. Ostateczna kwota zapisana w przetargu była jednak mniejsza od początkowych ustaleń – zamiast 1,7 mld zł, Dyrekcja przeznaczyła na ten cel 1,43 mld zł. Budowa S14 stanęła pod znakiem zapytania.

Murem za dokończeniem inwestycji stojąsamorządowcy, radni i parlamentarzyści z Łódzkiego.

Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego: - Droga S14 była zaplanowana i przygotowana jeszcze przez poprzedni rząd PO-PSL. Dziś mamy obietnice polityków PiS. Domagamy się, aby te obietnice zostały zrealizowane. Przez Zgierz, Pabianice, Aleksandrów i Konstantynów ciągną kolejki tirów. S14 rozwiązuje problem hałasu, zanieczyszczeń i jest szansą na dalszy rozwój aglomeracji łódzkiej. Droga jest warta dodatkowych 150 mln zł dla mieszkańców Łódzkiego.

Cezary Grabarczyk, poseł Platformy Obywatelskiej: - W ubiegłym tygodniu pojawiła się informacja, że Łódź jest jednym z najbardziej zatłoczonych miasta w Europie. Dlatego domagamy się, aby ta droga została zbudowana. Zachodnia obwodnica pomoże także walczyć ze smogiem w tych miastach. Mówimy sprawdzamy: sprawdzamy Pana Premiera Piotra Glińskiego, sprawdzamy posłów PiS z regionu łódzkiego. Sprawdzamy Was!

Jacek Lipiński, burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego: - Obym był złym prorokiem, ale wygląda na to, że do tej pory mieliśmy do czynienia z działaniami pozorowanymi. Zapewnienia PiS były fikcją i od początku zakładali, że tej inwestycji nie będzie.

Pawel Bliźniuk, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi: - S14 to jeden z elementów aplikacji Łodzi przy ubieganiu się o wystawę Expo 2022. Apelujemy, aby rząd podpisany pod wnioskiem wywiązał się ze swoich zobowiązań. Brak realizacji w terminie może pod znakiem zapytania stawiać nasze starania o Expo.

Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego: - S14 to także szansa na nowe miejsca pracy, które w przyszłości mogą powstać przy nowych, dużo atrakcyjniejszych terenach inwestycyjnych.

Trasa S14, która ma połączyć autostradę A2 z drogą ekspresową S8, biegłaby od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów oraz od tego miejsca do drogi krajowej numer 91 w Słowiku.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: