1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Intercor z najtańszą ofertą na budowę S7 Widoma - Kraków

Intercor z najtańszą ofertą na budowę S7 Widoma - Kraków

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-03-16
Intercor z najtańszą ofertą na budowę S7 Widoma - Kraków
Trasa S7 do Nowej Huty (Kraków) do węzła Widoma czeka na wykonawcę. Zdjęcia: GDDKIA
Przybliża się umowa na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Chodzi o fragment S7 pomiędzy węzłem Widoma a Krakowem, z którego budową nie poradziła sobie firma Webuild (poprzednia nazwa Salini). Dokończeniem zadania zainteresowanych jest sześciu wykonawców, najtańszą ofertę złożyła firma Intercor z Zawiercia i jako jedyna mieści się ona w budżecie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych.

Sześć firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Najtańszą ofertę złożył PUT Intercor z Zawiercia, blisko 1,255 mld zł, a najdroższą konsorcjum firm Budimex i Strabag, ponad 1,813 mld zł. Budżet GDDKiA na to zadanie wynosi ponad 1,543 mld zł. Blisko budżetu drogowców jest jeszcze oferta polsko-tureckiego konsorcjum Gulermak (lider) i Mosty Łódź (partner) -1 545 mln zł.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna. Przewidziana jest również budowę urządzeń ochrony środowiska.

Cała S52 Północna Obwodnica Krakowa może być budowana. Jest ZRID na węzeł Mistrzejowice

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania i budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. - W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń – informuje GDDKIA. Wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

  • odcinek nr 1 pomiędzy węzłami Widoma i Raciborowice (zamiejski) - 25 miesięcy od daty zawarcia umowy

  • odcinek nr 2 (miejski) - 34 miesiące od zawarcia umowy. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu dla tego o trzy miesiące

  • odcinek nr 3 Kocmyrzowska - 34 miesiące 

Pierwotnie zakładano, że prace na odcinku S7 Kraków - Widoma zostaną zakończone w 2023 r. Jak widać ze wstepnych harmonogramów roboty wydłużą się co najmniej do 2024-2025 r.

Budowa 55 km trasy S7 na północ od Krakowa - roboty jedynie na ponad 30 km

Poprzednim wykonawcą S7 Kraków – Widoma była włoska firma Webuild (poprzednia nazwa Salini). Przypominamy, że 20 lipca 2020 r. została wydana zgoda na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przez Wojewodę Małopolskiego i tydzień później GDDKiA przekazała wykonawcy plac budowy. W związku z tym, że przez następne ponad dwa miesiące prowadzono wyłącznie roboty przygotowawcze i to w niezadawalającym zakresie, 5 października 2020 r. inżynier kontraktu, z ramienia firmy nadzorującej prace, wezwał wykonawcę do poprawy. Nadzór stwierdził, że wykonawca nie wykonuje lub nienależycie wykonuje zdania objęte umową. 8 października 2020 r. GDDKiA wezwała wykonawcę do należytego wykonywania obowiązków i usunięcia w ciągu 30 dni od doręczenia pisma, wszystkich zaistniałych nieprawidłowości. Od przekazania placu budowy do grudnia 2020 r. wykonawca nie przedstawił harmonogramu, który zapewniłby realizację robót w terminie, i prowadził wyłącznie prace przygotowawcze. Wycięto ok. 90 proc. drzew, częściowo odhumusowano obszar pod drogi dojazdowe i również częściowo wykonano dojazdy do terenu budowy. Nie rozpoczęto żadnych prac drogowych ani mostowych na trasie głównej. Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej liczby pracowników ani potrzebnego sprzętu. Dalsze kontynuowanie prac w takim tempie nie pozwoliłoby na wykonanie inwestycji w terminie określonym w umowie, i GDDKIA na początku grudnia 2020 r. odstąpiła od umowy.

Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne 

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - Moczydło (granica województw)

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - Moczydło (granica województw). Na początku letego podpisano umowę na odc. Miechów - Szczepanowice. Mapa: GDDKIA

Przypomnijmy, budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na odcinki realizacyjne:

  • Moczydło (granica województw) - Miechów,
  • Miechów – Szczepanowice,
  • Szczepanowice – Widoma
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta)

Jesienią tego roku zakończy się budowa fragmentu miedzy Szczepanowicami i Widomą, gdzie zaawansowanie wszystkich robót wynosi 82 proc. W lipcu 2020 r. ruszyła budowa odcinka S7 Moczydło - węzeł Miechów. Według harmonogramu prace zakończą się w 2023 r. Na początku lutego GDDKIA podpisała umowę z wykonawcą  projektu i budowy odcinka drogi ekspresowej S7 między węzłami Miechów i Szczepanowice. Odcinek ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast będą one wliczane do czasu objętego projektowaniem.

Powstanie projekt rozbudowy węzła A4 z Zakopianką

S7 od granicy pomiędzy województwami świętokrzyskim i małopolskim do Krakowa jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E-77, przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków