Jedną jezdnią na trasie Częstochowa – Katowice. W remoncie DK91 Markowice – Brudzowice
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-03-16
Zmiany dotyczą odcinka DK91 o długości ponad 5 km, zaczynającego się w Markowicach w rejonie skrzyżowania z ul. Świętego Floriana a kończącego przed skrzyżowaniem z ul. Główną w Brudzowicach. Na tym odcinku ruch pojazdów, w obu kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 50km/h, będzie się dobywał na jezdni wschodniej tj. w kierunku na Częstochowę. Utrudnienie w postaci wyłączania z ruchu obejmą skrzyżowanie DK 91 z ulicą Opolską na Winowno. Dla korzystających z tego skrzyżowania z Woźnik w kierunku DK91 w Winownie wyznaczono objazd ulicami: Łąkową w Krusinie, Leśników i Strażacką w Rzeniszowie do DK91. W przeciwnym kierunku, od DK91 w kierunku Woźnik objazd wyznaczono ulicami ul. Strażacką i ul. Leśników w Rzeniszowie a następnie ul. Łąkową w Krusinie.
Autostrada A1, obwodnica Częstochowy: Strabag chce najtaniej dokończyć prace
Celem inwestycji jest dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś, poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego, poprawa warunków komunikacyjnych. Zadanie zakłada przebudowę nawierzchni jezdni, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, przebudowę zatok autobusowych, budowę chodników, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Umowa została podpisana 19 stycznia 2022 r. a termin zakończenia przypada na lipiec 2023 r. Wartość kontraktu to ponad 69 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm, którym przewodzi firma NDI, a jej partnerami są NDI Sopot oraz “SP" Sine Midas Stroy.
Autostrady w Polsce. Budowa autostrady A1 – koniec w tym roku
Od 16 marca ruch jedną jezdnią na DK91 Markowice - Brudzowice. Zdjecia: GDDKIA
Plac budowy został przekazany wykonawcy 4 lutego 2022 r. Do tej pory trwały prace przygotowawcze. Od 16 marca rozpocznie rozbiórkę istniejącej nawierzchni na wyłączonej z ruchu jezdni. Równolegle prowadzony będzie demontaż barier energochłonnych. Następnie rozpocznie się rozbiórka podbudowy z kruszywa oraz kolejnych warstw starej konstrukcji drogi, dodatkowo będzie również prowadzone odhumusowanie. Po usunięciu warstw konstrukcyjnych starej nawierzchni wykonawca przystąpi do rozbiórek istniejących przepustów. W dalszej kolejności będą wykonane prace przy budowie kanału technologicznego, kanalizacji daszkowej. Tę cześć prac zakończy wykonanie wzmocnienia podłoża gruntowego geosyntetykami.