Jest decyzja, może ruszać budowa ważnego odcinka S11 – obwodnicy Kępna
Czas kończyć projektowanie, jest decyzja ZRID i może ruszać budowa II odcinka obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Zdjęcia: GDDKIA

Wykonawca II etapu obwodnicy Kępna, firma INTERCOR, może ruszać z budową. Odcinek będzie częścią drogi ekspresowej S11, ominie Kępno od wschodniej strony i połączy się z oddanym I odcinkiem obwodnicy. Za dwa lata obwodnica Kępna wyprowadzi ruch tranzytowy na osi północ-południe. Uprości też dojazd do Kępna od S8 i połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa. W przyszłości droga S11 pobiegnie aż do autostrady A1 na Śląsku.

W połowie czerwca wojewoda wielkopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla II odcinka obwodnicy Kępna. Decyzja umożliwia przejęcie przez Skarb Państwa nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej wobec ich dotychczasowych właścicieli. Dla wykonawcy zaś oznacza to możliwość rozpoczęcia prac w terenie.

Obwodnica Kępna, w ciągu nowego odcinka drogi ekspresowej S11, realizowana jest w dwóch etapach. W pierwszym powstał odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 3,6 km. Wykonawca, firma Budimex, zrealizowała go za kwotę 73 mln złotych. Wybudowano trzy obiekty inżynierskie: przejście dla zwierząt średnich w ciągu drogi ekspresowej, wiadukt nad drogą ekspresową S11 w ciągu drogi powiatowej oraz wiadukt nad linią kolejową. Kierowcy wjechali na odcinek obwodnicy zrealizowany w I etapie w maju 2018 r., czyli dwa miesiące przed terminem.

 

Mapa obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11

Mapa obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Mapa: GDDKIA

W październiku 2017 r. zawarto umowę na drugi etap obwodnicy Kępna, w trybie projektuj i buduj, Wykonawcą nowego odcinka S11 jest firma INTERCOR. Za 122,6 mln złotych powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 6,8 km. Od istniejącego węzła Kępno nowa trasa o nawierzchni bitumicznej pobiegnie na południe. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma przeciwległymi pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie droga jednojezdniowa (do węzła Baranów) o nośności 11,5 t/oś włączająca się do istniejącego przebiegu DK11. W ramach inwestycji powstanie dziewięć obiektów mostowych oraz dwa węzły: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482), oraz Baranów (połączenie z DK11). Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

- Obecnie trwa projektowanie. Planowany termin oddania do ruchu to pierwsza połowa 2021 r. – informują przedstawiciele GDDKIA.

II etap obwodnicy Kępna domknie wschodnią obwodnicę miasta, uwalniając je od tranzytu na osi północ-południe. Nowy odcinek drogi S11 uprości też dojazd do Kępna od S8 i połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa.

Planowana droga ekspresowa S11  będzie miała 550 km długości i połączy 4 województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie oraz śląskie. Korytarz drogi prowadzi w większości śladem obecnej drogi krajowej nr 11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. To jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej łącząca środkowe i wschodnie wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem.
 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

vviceq
2019-07-03 21:10
jak to jedna jezdnia do Baranowa?
kon
2019-06-20 13:36
super, tylko myślałem że juz go buduja.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: