1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jest przetarg na ostatni odcinek S7 w Małopolsce. Budowa potrwa do 2024 r.

Jest przetarg na ostatni odcinek S7 w Małopolsce. Budowa potrwa do 2024 r.

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-04-30
Jest przetarg na ostatni odcinek S7 w Małopolsce. Budowa potrwa do 2024 r.
Budowa S7 Szczepanowice – Widoma ruszyła we wrześniu 2019 r. W przetargu jest sąsiedni odc. Szczepanowice - Miechów. Zdjęcia: GDDKIA
Przetarg na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jest to ostatni odcinek trasy S7 pomiędzy granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Krakowem przewidziany do budowy. Trzy z czterech odcinków są już w realizacji. Na jednym trwają prace budowlane, na drugim wkrótce zostanie przekazany plac budowy wykonawcy, na trzecim wykonawca czeka na wydanie decyzji ZRID. Droga S7 ma być kompletna i połączyć Kraków z Warszawą w II połowie 2024 roku.

Zadaniem wykonawcy odcinka S7 węzeł Miechów (bez węzła) - węzeł Szczepanowice (bez węzła) będzie zaprojektowanie i wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Ponadto przebudowane zostaną istniejące drogi kolidujące z S7, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. W ciągu drogi ekspresowej powstanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Wykonawca będzie odpowiadał również za uzyskanie wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji oraz do udostępnienia drogi kierowcom.

- Zgodnie z warunkami przetargu prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem okresy zimowe będą wliczane. Minimalny termin realizacji, który może zaoferować wykonawca w postepowaniu przetargowym wynosi 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie) – informuje GDDKIA.

Zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty do 26 czerwca 2020 r.

 

S7 Kraków – Warszawa. Potrzeba prawie 56 km trasy S7 w Małopolsce

- Po ukończeniu budowy drogi ekspresowej S7 w województwie małopolskim, co planujemy w drugiej połowie 2024 r., kierowcy będą mogli w komfortowych warunkach przemieszczać się pomiędzy dawną stolicą Polski Krakowem i obecną Warszawą – zapowiadają drogowcy.

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - woj. świetokrzyskie

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - woj. świętokrzyskie. Mapa: GDDKIA

Realizacja brakującej trasy S7 Małopolsce (oprócz budowanych odcinków Zakopianki) obejmuje 55,6 km fragment na północ od Krakowa. Inwestycja została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

  • S7 Moczydło - Miechów, dł. ok. 18,7 km

    16 kwietnia 2020 r. podpisana została umowa na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego (Moczydło) do węzła Miechów. Wkrótce plac budowy zostanie przekazany wykonawcy. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

    Przedłużenie prac na etapie przygotowania dokumentacji i uzyskiwania decyzji środowiskowej dla odcinka S7 Miechów - Szczepanowice spowodowane było przez odwołania kierowane do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i sądu przez część mieszkańców Poradowa, niezadowolonych z przebiegów proponowanych wariantów drogi.

  • S7 Miechów - Szczepanowice, dł. ok. 5,3 km

    Ogłoszony przetarg na realizację prac projektuj i buduj

  • S7 Szczepanowice - Widoma, dł. ok. 13,1 km

    Na ponad 13-kilometrowym odcinku S7 Szczepanowice - Widoma prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. i trwały bez większych przerw w okresie zimowym. Zaawansowanie prac na tym odcinku S7 wynosi ponad 29 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2021 r.

  • S7 Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. ok. 18,3 km

    Dla odcinka S7 Widoma - Kraków trwa procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.

W budowie pozostaje nadal znaczna część drogi ekspresowej na południe od Krakowa tzw. Zakopianki na odcinkach S7 Lubień - Rabka Zdrój. Więcej pisaliśmy o tym tutaj:

Zakopianka: S7 Naprawa - Skomielna Biała za półmetkiem, druga nitka tunelu przebita

Zakopianka: S7 Naprawa - Skomielna Biała za półmetkiem, druga nitka tunelu przebita

Budowa Zakopianki na odcinku trasy S7 Lubień - Rabka Zdrój powoli dobiega końca. Zdjecia: GDDKIA

Znaczna część trasy powstaje również w woj. mazowieckim na północ od Warszawy:

Na jakim etapie S7 Napierki - Płońsk – Czosnów-Warszawa? Sprawdzamy

Z kolei na połodnie od stolicy (S7 Warszawa - Grójec), po problemach z wykonawcami prac, obecnie wszystkie odcinki są w fazie realizacji:

Nowa umowa na S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola

Droga S7 jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E77 przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7