Jest umowa na dolnośląską drogę S5
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2014-08-03
Cała droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km. Konsorcjum zrealizuje jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Rozpoczęcie prac fragmentu drogi S5 Korzeńsko bez węzła – Węzeł Widawa wykonawca planuje po przekazaniu placu budowy na przełomie sierpnia i września br. Umowa przewiduje projekt i budowę odcinka drogi szybkiego ruchu, w tym budowę dwóch węzłów Żmigródek i Żmigród oraz dróg dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Wybudowany odcinek będzie posiadał dwa pasy ruchu w każdą stronę. Szerokość pasa rozdziału będzie dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu.
W ramach inwestycji powstanie również 14 obiektów mostowych, do budowy których wykonawca zużyje ponad 63 tys. m3 betonu, 74 m pali wbijanych, 10 tys. ton stali zbrojeniowej czy ok. 9 tys. ton stali konstrukcyjnej. Ponadto zostaną zrealizowane urządzenia infrastruktury technicznej tj. kanalizacja deszczowa, sieć gazowa i oświetlenie oraz przepusty drogowe o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej czy dwa miejsca obsługi podróżnych tzw. MOP-y Morzęcino Wschód i Zachód. Jednocześnie przebudowana zostanie istniejąca sieć drenarska i rowy melioracyjne. Obecna zieleń zostanie poddana częściowej wycince, adaptacji i ochronie, natomiast w ostatnim etapie budowy wykonawca uzupełni ją o nowy projekt.
Realizowany przez konsorcjum spółek Budimex i należącą do grupy STRABAG Heilit Woerner 15-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 będzie kluczowym elementem połączenia drogowego między Poznaniem a Wrocławiem. Ekspresówka S5 lokalnie stanowić będzie wschodnią obwodnicę Poznania, a jej realizacja pozwoli przyspieszyć podróż do Wrocławia co najmniej o 30 minut.