Kolejna inwestycja na Zakopiance. Rusza przetarg dla węzła Jawornik na DK7
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-11-03
Inwestycja obejmie swym zakresem budowę dwupoziomowego węzła w miejscowości Jawornik w nowym śladzie. Powstaną łącznice, dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej i drogi zapewniające komunikację lokalną. Wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Przebudowane będą istniejące sieci infrastruktury technicznej i wybudowane nowe oraz kanał technologiczny.
Do kosztów inwestycji dołożą swoje środki samorządy. Gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie ponad 5,9 mln zł. Z kolei Województwo Małopolskie będzie miało swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań, w sumie 20 mln zł.
Budowa S7 w Małopolsce - odcinki, terminy, nowa Zakopianka i odc. Rabka - Chyżne
Węzeł Jawornik na Zakopiance DK7 Kraków - Myslenice. Mapa: GDDKIA
3 listopada ruszyła procedura przetargowa na opracowanie dokumentacji. To pierwszy etap realizacji inwestycji. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 7 grudnia 2020 r. Wyłoniony w przetargu wykonawca zajmie się:
- Opracowaniem kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy węzła drogowego wraz z uzyskaniem wymaganych prawem ostatecznych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) wraz z opracowaniem dokumentacji związanych z gospodarowaniem nieruchomościami po uzyskaniu decyzji ZRID. W ramach prac dokumentacyjnych przygotowane będą: opracowania geodezyjno-kartograficzne, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R), opracowania środowiskowe, w tym materiały do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z uzyskaniem ostatecznej DŚU.
- Udzieleniem odpowiedzi na pytania oferentów na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji
- Sprawowaniem nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji w czasie prowadzenia robót budowlanych
Natężenie ruchu panujące na odcinku Zakopianki DK7 Kraków – Myślenice według Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynosiło ponad 33 tys. pojazdów/dobę. Jest to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc zarówno dla pojazdów uczęszczających DK7 (Zakopianka), jak i pojazdów włączających z drogi wojewódzkiej nr 955 do DK7 oraz z DK7 do drogi wojewódzkiej.