Kolejne podejście do budowy zachodniej obwodnicy Łodzi. Jest przetarg na II odcinek S14
Droga ekspresowa S14 na odcinku obwodnicy Pabianic. Zachodnia obwodnica Łodzi będzie kontynuacją tej trasy. Zdjęcia: Łukasz Jóźwiak, GDDKIA

Ruszyło postępowanie przetargowe na odcinek drogi ekspresowej S14 od węzła Teofilów – do węzła Słowik. To jedna z dwóch części na jakie podzielono budowę zachodniej obwodnicy Łodzi. Pozostały, południowy fragment objęty jest już pracami.

Docelowo, cała zachodnia obwodnica Łodzi w ciągu drogi S14 ma liczyć około 28,5 km. W październiku br. ruszyły prace dla odcinka południowego S14-ki od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Jego wykonaniem zajmuje się konsorcjum firm Budimex i Strabag. Ponad 12 kilometrowy fragment ekspresówki nie spełni jednak swojej funkcji bez fragmentu obwodnicy prowadzącego na północ.

Dopiero realizacja ponad 16-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S14 pozwoli domknąć ring dróg wysokich prędkości wokół aglomeracji łódzkiej. Odcinek: Węzeł Teofilów – Słowik jest ostatnim brakującym fragmentem tej drogi. Jego realizacja wydłuża się m.in. z powodu odwołanego przetargu, po tym jak z podpisania umów wycofali się wykonawcy.

 

Zachodnia obwodnica Łodzi - mapa przebiegu odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S14

Zachodnia obwodnica Łodzi - mapa przebiegu odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S14. Zdjęcia: GDDKIA

Prace związane z budową tego odcinka obejmują: wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej. Obie jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, a także pas awaryjny. Trasa została zaprojektowana w taki sposób, aby w przyszłości można było dobudować trzeci pas ruchu na każdej z jezdni, bez ingerencji w istniejące obiekty inżynierskie. W ramach przedsięwzięcia powstaną węzły drogowe, przebudowane zostaną wszystkie drogi kolidujące z nową drogą ekspresową, pojawią się także dodatkowe drogi technologiczne, oświetlenie kilkanaście dużych i kilkadziesiąt mniejszych obiektów inżynierskich w postaci: wiaduktów, mostów, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia itp. Droga zostanie także wyposażona w liczne urządzenia ochrony środowiska takie jak: ekrany dźwiękochłonne, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające wodę opadową i liczna roślinność posadzona wokół trasy.

Całe przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie optymalizuj/projektuj i buduj.

Dzięki zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi S14 poprawi się połączenie między autostradą A2 i drogą ekspresową S8, łatwiejszy będzie także dostęp do firm i przedsiębiorstw znajdujących się w zachodniej części aglomeracji łódzkiej, a nade wszystko poprawi się komfort codziennego funkcjonowania i bezpieczeństwo mieszkańców takich miejscowości jak: Konstantynów Łódzki, Aleksandrów Łódzki i Zgierz. Dzięki nowej trasie z centrów tych miejscowości zostanie wyprowadzony ruch ciężki i tranzytowy.

 

 

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

enrico
2019-02-10 13:38
Piotrkowianin - S12- jest przewidziana do budowy w dalszej kolejności. Na razie wybudowali jej kawałki: 1) na Zachód- od S17 (w. Kurów Zach.), przez Puławy Płn., potem przez Wisłę do w.Bronowice, 2) na Wschód- od Lublina do m. Piaski-dalej w planach jest odcinek przez Chełm (Obwodnica) do Dorohuska (PL/UA).
Piotrkowianin
2019-02-04 17:21
A kiedy S12?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: