Łącznik brzeski do autostrady A4 na półmetku
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-12-18
Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75. Budowę realizuje Eurovia Polska. Koszt inwestycji to 98 milionów zł.
GDDKIA ma ważną decyzję dla inwestycji na połączeniu autostrady A4 i Zakopianki
Obwodnica Brzeska to ok. 3 km drogi z dwiema jezdniami, każda z dwoma pasami ruchu, o parametrach głównej przyspieszonej (GP)
Zdjęcia: GDDKIA
W tym roku na budowie odcinka nowego przebiegu DK75, trwały intensywne prace ziemne. Trasa prowadzi przez teren o dużych różnicach wysokości, sięgających 50 m. Wykonawca skończył prace konstrukcyjne związane z budową dwóch mostów i trzech przepustów. Przebudowano rondo w Jasieniu na skrzyżowaniu z DK94. Trwają prace związane z budową kolejnych dwóch przepustów i wiaduktu, którym będzie biegła ul. Pomianowska.
Na odcinku około 0,5 km przełożono koryto rzeki Uszwicy. Dotychczasowe kolidowało z inwestycją. Jak zapewniają drogowcy, wszystkie działania są prowadzone pod ścisłym nadzorem służb ochrony środowiska, w szczególności ichtiologów, tak, aby w jak największym stopniu zminimalizować wpływ tych prac na przyrodę.
Jest plan wielkiej rozbudowy autostrady A4 – obejmie 460 km
Obwodnica Brzeska, budowa łącznika z A4, listopad 2023 r.. Zdjęcia: GDDKIA
W zimie wykonawca będzie kontynuował prace ziemne związane z wykopami. W planach na zimę jest też wzmacnianie gruntu pod przyszłą drogę.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaplanowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.