Małe zainteresowanie badaniami pod przyszłą S52 Bielsko-Biała – Głogoczów
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-04-02
- Otworzyliśmy oferty firm zainteresowanych przeprowadzeniem badań geologicznych na obszarze planowanej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 Bielsko-Biała – Głogoczów. Przetarg został podzielony na sześć części, oferty zostały złożone tylko dla odcinka V, Jaroszowice – Kalwaria Wschód. Planujemy ponowne ogłoszenie przetargu na badania – informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
S52 Beskidzka Droga Integracyjna po nowym śladzie. Jest pierwszy przetarg
S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa nazywana jest Beskidzką Drogą Integracyjną. Połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 - Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską - z DK7 w Głogoczowie. Droga będzie miała 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 nowych węzłów - Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Mapa drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała - Głogoczów, Beskidzka Droga Integracyjna
Beskidzka Droga Integracyjna w ciągu S52 Bielsko-Biała - Głogoczów. Mapa: GDDKIA
Drogowcy w pierwszej kolejności chcą zlecić badania podłoża dla S52 Bielsko-Biała – Głogoczów. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Wyniki badań posłużą do przygotowania szczegółowej dokumentacji inwestycji. Zadanie podzielono na sześć pododcinków:
- I węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty 11,15 km
- II węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice 5,69 km
- III węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia 12,96 km
- IV węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice 4,44 km
- V Jaroszowice – Kalwaria Wschód 15,56 km
- VI węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów 11,61 km
Dla odcinka V, Jaroszowice – Kalwaria Wschód zostały złożono jedynie dwie oferty i znacząco przekraczają budżet założony przez GDDKIA (ponad 13,4 mln zł). Są to firmy:
- MGGP S.A., wartość oferty ponad 27,2 mln zł;
- GTPRO sp. z o.o., wartość oferty ponad 22,8 mln zł.
Wspomniany odcinek jest najdłuższym z wyodrębnionych w tym przetargu. Ta część S52 pozwoli na ominięcie znanego powszechnie wiaduktu kolejowego w Kleczy Dolnej. Wykonawca na przeprowadzenie prac będzie miał 10 miesięcy.
Planowany termin ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa to IV kwartał 2025 roku. Droga będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
Zakończyła się budowa konstrukcji tunelu pod Zielonkami na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa
Budowa drogi ekspresowej S52 na odc. Północnej Obwodnicy Krakowa. Zdjęcia: GDDKIA