Mosty Katowice najbliżej projektowania drogi S1 w Sosnowcu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-01-17
Poznaliśmy biura projektowe zainteresowane opracowaniem dokumentacji dla rozbudowy drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu.
S1 z Bierunia do Oświęcimia w ręce firmy Strabag. Terminy dla S1 Mysłowice – Bielsko Biała
Rozbudowę ponad 5 km drogi ekspresowej S1 podzielono na dwa odcinki. Wykonanie dokumentacji dla pierwszego z nich, o długości około 2,3 km, pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor wyceniono na ok. 1,8 mln zł.
Natomiast wykonanie dokumentacji dla rozbudowy odcinka drogi ekspresowej o długości 2,7 km, zaczynającym się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończącym przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach, wyceniono na ok. 1,9 mln zł.
W obu przetargach wpłynęło po sześć ofert, a tą z najniższą ceną złożyło biuro projektowe Mosty Katowice. Teraz drogowcy zajmą się weryfikacją ofert i wybiorą wykonawców prac.
- Złożone oferty zostaną przeanalizowane i ocenione, a następnie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza. W obu postępowaniach kryterium oceny ofert stanowi cena (60 proc.) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (40 proc.) – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Budimex ze Strabagiem dokończą budowę drogi S1
Drogowcy chcą aby dokumentacja powstała maksymalnie w 15 miesięcy od daty podpisania umowy dla zadania w Sosnowcu oraz 16 miesięcy dla zadania pomiędzy węzłem Jęzor w Sosnowcu a węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie GDDKiA na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzieleniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych.
Już 60 km autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa z całą szerokością jezdni
Droga ekspresowa S1 przez Sosnowiec będzie rozbudowana. Zdjecia: GDDKIA
Celem inwestycji jest dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcji drogi i obiektów mostowych do nośności 11,5 t/oś.
Parametry nowej drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu:
- klasa techniczna drogi - S,
- prędkość projektowa - zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przekroje poprzeczne - 2 x 3 pasy ruchu,
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m,
- szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m,
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub więcej, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń BRD lub ochrony środowiska,
- skrajnia drogi - nie mniejsza niż 4,70 m,
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 11,5 t/oś,
- kategoria ruchu - KR7.