S1 z Bierunia do Oświęcimia w ręce firmy Strabag. Terminy dla S1 Mysłowice – Bielsko Biała
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-11-30
Umowa na S1 Bieruń - Oświęcim
Umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 pomiędzy Bieruniem i Oświęcimiem o długości ok. 2,9 km wraz z węzłem Bieruń, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. W ramach kontraktu zrealizowane zostanie 10 obiektów inżynierskich, w tym most nad rzeką Gostynia o długości 130 m. Inwestycja umożliwi połączenie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej DK44. Wartość umowy to ponad 212 mln zł.
Kontrakt rozpocznie się na przełomie października i listopada 2021 roku, a realizowany będzie do grudnia 2024 roku.
Odcinek drogi S1 Bieruń - Oświęcim jest fragmentem blisko 40-kilometrowej trasy, która w nowym przebiegu połączy Mysłowice i Bielsko-Białą. Nowa droga w znaczący sposób zwiększy bezpieczeństwo i usprawni komunikację na Południu Polski, a także przejmie ruch z mocno obciążonej DK1. Ostatnimi krokiem zmierzającym do domknięcia trasy będzie podpisanie umowy dla 10-kilomtetrowego odcinka S1 Mysłowice - Bieruń. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex z Warszawy, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 489 mln zł. Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
Budimex ze Strabagiem dokończą budowę drogi S1
- Do Urzędu Zamówień Publicznych trafiła już dokumentacja przetargowa dla odcinka Mysłowice - Bieruń. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP, do podpisania umowy mogłoby dojść na początku przyszłego roku. Tym samym wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej o długości ponad 40 km weszłyby w etap realizacji – wyjaśniają drogowcy.
Realizacja S1 Mysłowice – Oświęcim jeszcze nie wystartowała, a już z opóźnieniem
Przypominamy, że w realizacji są dwa pozostałe odcinki trasy Mysłowice – Bielsko- Biała.
S1 Oświęcim - Dankowice
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę za 989,7 mln zł zawarto 14 maja 2020 r. Obecnie dobiega końca etap projektowania odcinka o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na III kwartał 2023 r.
S1 Dankowice - Bielsko-Biała
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę za 586,7 mln zł podpisano 3 sierpnia 2020 r. - Jesteśmy już w końcowym etapie projektowania odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości prawie 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na IV kwartał 2023 r. – informuje GDDKIA.
Ekspresówka w tunelach przez góry. Budowa S1 Przybędza – Milówka potrwa dłużej
Terminy realizacji drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko Biała
- Droga ekspresowa S1 węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła)
- styczeń 2022 r. - planowany termin podpisania umowy
- marzec/kwiecień 2025 r. - planowany termin zakończenia
- Droga ekspresowa S1 węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
- listopad 2021 r. - podpisanie umowy
- 2023 r. - planowany termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1x1
- grudzień 2024 r. - planowany termin zakończenia - Droga ekspresowa S1 węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice
- maj 2020 r. - podpisanie umowy
- sierpień 2023 r. - planowany termin zakończenia - Droga ekspresowa S1 Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem)
- sierpień 2020 r. - podpisanie umowy
- listopad 2023 r. - planowany termin zakończenia