Na tą warszawską ekspresówkę kierowcy czekają od lat. GDDKIA szuka wykonawcy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-10-16
- Aktualizacja: 2023-10-25
Spis treści:
Przetarg na ostatni odcinek drogi S7 z Warszawy
Terminy dla S7 Kiełpin – Trasa Armii Krajowej w Warszawie
Jaka będzie S7 przez Warszawę do Kiełpina?
Mapy odcinka drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa
Problemowy węzeł Janickiego na S7
S7 Gdańsk - Warszawa - stan realizacji
Przetarg na ostatni odcinek drogi S7 z Warszawy
Odcinek drogi S7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie pozwoli na domknięcie realizacji drogi ekspresowej S7, wylotu i wjazdu do Warszawy od strony Gdańska, Olsztyna. Przygotowania do budowy warszawskiej drogi S7 trwają od lat. Do tej pory została opracowana dokumentacja projektowa do uzyskania decyzji środowiskowej. Dalsze prace projektowe mają za zadanie opracowanie projektu budowlanego wraz uzyskaniem decyzji ZRID.
- Szukamy wykonawcy, który zaprojektuje ostatni odcinek ok. 12,9 km nowego przebiegu obecnej DK7 na parametrach drogi ekspresowej pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie. To ostatni odcinek najtrudniejszy, z punktu widzenia ruchu, zabudowy, wpisania się w istniejący układ miasta stołecznego Warszawy i jej dzielnic – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W ogłoszonym przetargu cena stanowi 40 proc. oferty, a pozostałe 60 proc. stanowią kryteria jakościowe. Wśród podkryteriów jakościowych oceniane będzie doświadczenie projektowe osób jakie wykonawcy zamierzają skierować do realizacji zamówienia (50 proc.) oraz metodyka deklarowana do zastosowania przy pracach projektowych (10 proc.). Jak zaznaczają drogowcy, nowością dotyczącą oceny ofert wykonawców jest deklarowana metodyka.
Dłużej poczekamy na umowę dla S7 Czosnów – Kiełpin. Jest odwołanie w przetargu
Terminy dla S7 Kiełpin – Trasa Armii Krajowej w Warszawie
Termin składania ofert został wyznaczony na 20 listopada br. Podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) planowane jest w pierwszym kwartale 2024 r. Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj. Dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej będą mogły ruszyć prace budowlane. Przeprowadzi je wyłoniony w oddzielnym przetargu wykonawca.
- Z uwagi na złożoność rozwiązań technicznych, przebieg trasy w terenie zurbanizowanym, prognozowane natężenia ruchu oraz trwające rozmowy z samorządami i wynikające z tych spotkań planowane inwestycje w otoczeniu projektowanej S7 chcemy w pierwszej kolejności opracować Projekt Budowlany, umożliwiający analizę rozwiązań wariantowych a w konsekwencji wybór optymalnych – zaznaczają drogowcy.
Nowy węzeł na S7 Warszawa – Kraków. Łatwiejszy dojazd dla Piaseczna i okolic
Jaka będzie S7 przez Warszawę do Kiełpina?
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7. Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m).
W ciągu odcinka powstaną cztery węzły:
- Łomianki,
- Warszawa Wólka Węglowa,
- Warszawa Chomiczówka,
- Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa i przyszłego węzła Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S7. Zdjęcia: GDDKIA
Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznosie się ponad teren nad drogą ekspresową S8.
Pomiędzy tunelami na etapie prac koncepcyjnych przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.
Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
Mapy odcinka drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Warszawa
Mapy: GDDKIA
Problemowy węzeł Janickiego i przekazanie dróg nowym zarządcom
Od dłuższego czasu GDDKIA ustala z samorządami parametry techniczne trasy, budowę węzłów i połączeń oraz utrzymanie dróg obsługujących tereny przyległe do przyszłej trasy S7, po oddaniu inwestycji do użytkowania.
Jedną z poruszanych kwestii w rozmowach z samorządami i mieszkańcami jest budowa węzła Janickiego w ciągu planowanej drogi ekspresowej S7. Z uwagi na rozpoczęte przez władze Warszawy prace projektowe zmierzające do uzyskania decyzji środowiskowej dla Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie (Trasy MMS-C) GDDKIA zdecydowała o przygotowaniu materiałów projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin wariantowo, tj. z węzłem Janickiego i bez niego (uwzględniając jednocześnie rezerwę terenową). - W celu finalnego rozstrzygnięcia budowy węzła Janickiego konieczna jest dalsza, ścisła koordynacja prac w zakresie rozwiązań technicznych, a głównie harmonogramów realizacji obu inwestycji. Gwarancją zapewnienia pełnej funkcjonalności ruchowej w obrębie tego węzła i omawianych ciągów drogowych (trasy S7 i Trasy MMS-C), jest kontynuacja budowy przez m.st. Warszawa Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie aż do ul. Lazurowej w Warszawie – dodają przedstawiciele warszawskiego oddziału GDDKIA.
Drugim, nie mniej ważnym tematem jest przejęcie do eksploatacji przez samorządy dróg równoległych, które służą do obsługi ruchu lokalnego. Do tej pory podpisane zostały dwa porozumienia przez Gminy Łomianki i Izabelin. Zawarcie takiego porozumienia jest niezbędne również z m.st. Warszawą – zarówno dla inwestycji będących w przygotowaniu, jak też w zakresie istniejących dróg ekspresowych w granicach miasta.
S7 Gdańsk - Warszawa - stan realizacji
Obecnie w użytkowaniu jest 275 km drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r.
Z początkiem września drogowcy wyłonili wykonawcę, który zaprojektuje oraz dostosuje do parametrów trasy ekspresowej istniejącą dwujezdniową DK7 na odcinku Czosnów – Kiełpin, tj. na północnym wlocie do Warszawy. W przetargu wpłynęły odwołania, co oznacza, że podpisanie umowy nastąpi najwczesniej na początku 2024 r.
Dłużej poczekamy na umowę dla S7 Czosnów – Kiełpin. Jest odwołanie w przetargu